2 Bejaarden op Pad - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu 2 Bejaarden op Pad - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu

2 Bejaarden op Pad

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

25 November 2008 | Maleisië, Malakka

selamat pagi!!!

Na het drukke Kuala Lumpur besloten we de bergen in te gaan. Naar de Cameron Highlands! Na een hobbellige en bobbelige bustrip kwamen we dan aan in de bergen!
Het bergdorpje zag er vet leuk uit. het leek net een bergdorpje in Oostenrijk, maar dan zonder sneeuw. het was er alleen wel koud, en niet een beetje koud... nee, ijs en ijskoud.
Dan zag je ook nog eens allemaal winkels die kerstversiering verkochten, en in de starrbucks werden kerstliedjes gedraait.
Hierdoor was ik toch een beetje van slag, kreeg een ongelovelijke drang om te snowboarden!!
Maarja, terug naar de realiteit, dat duurt nog ff!!!

We besloten een toer te gaan doen, door de omgeving van dit oosterijksebergdorpje. Maar we wilde niet weer een trekking, daaarom besloten we iets anders te gaan doen.
Dit hebben we geweten ook!
Deze toer was verassend, onverwacht en duidelijk anders dan alle andere die we de afgelopen maanden hebben gedaan.

WELKOM.. op de van der valk bejaarden toer!!!

Na dat we vroeg uit de veren waren gegaan, werden we ingeladen in het busje wat ons de rest van de dag zou gaan begeleiden door de prachtige Cameron Highlands.

Ik was duidelijk de jongste van het gemengde gezelschap, daarna werd ik op de voet gevolgd door Naranie, maar daarna kwam er toch zeker wel een gat van 40 jaar!!

De toer begon bij de thee-plantages, deze waren echt oneindig. Zover als je kon kijken zag je de thee-planten. Het was echt super vet om te zien.
Daarna gingen we naar de theefabriek die erbij hoorden. Hier werden we rondgeleid door een Psychopaat die geobserdeerd was door thee, (en je moest hem niet proberen tegen te spreken).

Hierna mochten we de bejaardenbus weer in en werden we gebracht naar het volgende punt op het spetterende programma......
De Rose-garden.

Na de Rose-garden stond the bee-farm op het programma. De bee-farm was een soort van tuin, met de hokken van de bijen erin. De bijen waren niet te zien, daarom stonden er grote plastic maya de bij poppen, zodat er tenminste iets te zien was.
Suffer dan dit krijg je het niet.
Wij waren al aardig verveeld toen we een grote ontdekking deden........
De schuur, met allemaal gadgets.
Als te kleine kinderen zijn we ons gaan verkleden. Ineens energie voor tien. Toen we eindelijk uitgespeeld waren en terug gingen naar de bus stond het hele bejaardenpenel al op ons te wachten..

De Vlinder en Reptielen tuin was de volgende stop van de toer!
Deze was verassender dan ik dacht. De insecten en Reptielen mocht je vasthouden. Ik heb nog nooit zulke bizarre, viese en enge insecten gezien. Zo Groot!!! niet normaal, dat wil je echt niet buiten tegenkomen!
En toen viel mijn oog op de kikker....
Het was liefde op het eerste gezicht, de kikker en ik! Ik keek de kikker aan.. en de kikker keek mij aan en ik dacht, dit is mijn prins!
Dus ik probeerde hem te kussen! Na een kus of 20 kreeg ik door dat er toch echt niks ging gebeuren. Kikker bleef kikker!
Dus toen heb ik hem maar over zijn rug gelikt :)!!

Nog lekker vaag van de kikker ;) konden we weer het busje in om de suffe reis voort te zetten!
En het kan iderdaad nog suffer!
The strawberry-farm.
Na een ons een half uurtje verveeld te hebben tussen de rode-zure aardbeien mochten we dan eindelijk naar huis!!
Dachten we..

Want we waren allebij vergeten dat er ook nog een tempel bezoek op het programma stond, gelukkig was de tempel Chinees Boedhistish dus wel heel anders dan de tempels in Thailand. Het is heel grappig om te zien dat daar Boedha dan ook wordt afgebeeld als een Chinees.

De volgende dag besloten we om door te gaan naar Melaka.
Bepakt en bezakt zijn we naar het busstation gegaan de eerste bus naar Kuala Lumpur gepakt, vanuit hier gingen we door naar Melaka.

In Melaka voel je, je als Nederlander toch wel een beetje thuis!! Er is hier een stadthuys, nederlandse kerken etc.
Na een heerlijke Nederlandse kroket als ontbijt ;) Zijn we verder gegaan met de bejaardentoer...

Een rondvaart over de rivier...
(jaja ik schaam me diep)

Na deze rondvaart kregen we toch wel genoeg van ons nieuwe bejaarden-image en zijn we maar naar de Dierentuin gegaan, op zoek naar nieuwe dieren.......


  • 25 November 2008 - 12:45

    Sashanna:

    He Moppie,

    Ach wel leuk toch ff zo'n bejaardentrip tussendoor. Kan je ff bijkomen.

    En voor je het weet zitten we weer samen in de echte sneeuw. Dus geniet er nog maar ff van!!!

    Kus

  • 25 November 2008 - 13:41

    Trudy:

    Lekker relaxed toch zo'n tripje. Jullie hadden nu eindelijk eens een goede zitplaats in de bus. Leuke foto's !!!

  • 25 November 2008 - 14:12

    Willy:

    Goed bezig! lekker zolang mogelijk blijven als je kan, hier is t toch alleen nat en koud:P
    heb wel 2x goed nieuws van ons kant.
    1= ik heb mijn motorrijbewijs gehaald
    2= erik en ik hebben een eigen zaak vanaf 2 januari (de oude waterlijn in het centrum)
    dikke kus en geniet!

  • 25 November 2008 - 16:22

    Moeder Gans:

    Dat klinkt al beter!
    helemaal mijn stijl, geen gevaar!
    Leon is geslaagd voor de derde dan!
    En marco heeft jouw diploma!
    Vet man, nu ben jeofficieel volgens de wereldbond een Dangraad houdster!
    Kick ass, greetz and please be carefull!!!

  • 26 November 2008 - 09:15

    Kim En Chicky:

    Hahah jij en je kikker!
    Het zal altijd wel iets blijven. Ik zat gisteren in de auto en toen het stoplicht op groen ging hoorde ik ook ineens naast me KIKKER!!!
    Hahaha toch leuk zo'n klein pappegaaitje in tha house!!
    Volgend jaar zitten we een hele week in vol or naat een dikke week in de sneeuw inc pappegaaitje inmiddels alweer 2!!!

    Dat Hollandse gevoel kan je nu ook wel ff goed gebruiken een beetje van alles wat TOCH???
    Want wat is er mis met van der VALK, heerlijk eten en jah het gaat idd allemaal iets langzamer maar dat maat toch niet uit hier gaat het namelijk allemaal veelste snel...
    Ik mis je wel maar dat weet je! Ik ben blij als we weer lekker veel samen kunnen doen als je weer terug bent maar dat is dan en nu is nu geniet ervan mop. Ik ben druk met cadeautjes voor kindlief en alles wat daarbij komt kijken. Dikke kus vanuit NL

  • 26 November 2008 - 17:54

    10:

    Lekker degelijk ;-)

  • 28 November 2008 - 00:21

    Roy:

    Haha, Grandma! Relaxed dat je nog zo lekker gaat daar, Die kikker ga ik trouwens te gek op! Lekker je zo in t goeie weer te zien rondbanjeren, ondertussen vriezen hier me ballen eraf!! Zijn weer gele-sneeuw weekenden, Pas goed op jezelf, En hoop weer gauw wat van je te lezen... Liefs en een X

  • 28 November 2008 - 08:13

    Panna:

    heey rian!! ik zit nu op ko phi phi en tis hier echt relaxed!! vette omgeving mooi strand en goed uitgaan, tis wel erg touristisch maar vermaak me zeker! duss als je hierna toe komt moet je maar ff laten weten waar je zit, kunne we ff afspreken iig veel plezier nog daar!! x

  • 28 November 2008 - 16:02

    Diana:

    Hey Meis!!!

    Super wat je allemaal doet!!!!

    Geniet ervan heh!!!!!!

    Dikke Kus

  • 01 December 2008 - 05:05

    Lesley:

    Wat een verhalen zeg...haha! Geweldig! Mare (heb je nog niet gehoord natuurlijk :p) kijk je wel uit daar met al die vreemde regering gedoe daar? Merk je er wat van?

    Nou als je maar uitkijkt, heel heel veel plezier nog en ik zie de nieuwe blogs wel verschijnen

    XL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Malakka

Azie 2008/2009

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2009

DIVE MASTER

02 Februari 2009

Een impuls...

24 Januari 2009

Diver, diver are you allright, I'm a rescue diver!

08 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

20 December 2008

spie spa spinnetje....
Rianne

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 39989

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 27 Augustus 2010

South africa

09 September 2008 - 21 April 2009

Azie 2008/2009

Landen bezocht: