spie spa spinnetje.... - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu spie spa spinnetje.... - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu

spie spa spinnetje....

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

20 December 2008 | Thailand, Ko Lanta

Sawadikaaaa!!!

Het heeft even geduurd... maar ik heb dan toch een gaatje gevonden om mijn blogg te gaan schrijven. Maar ondertussen heb ik dus al weer zo veel mee gemaakt, dat ik eigenlijk niet eens meer weet waar ik moet beginnen.

De laatste keer dat ik schreef, was ik in Penang. Na veel gedoe, heb ik daar toch een visa voor Thailand weten te bemachtigen dus niets kon het duiken in Thailand meer tegenhouden..

Na Penang ben ik met de ferry naar Langkawi vertrokken, een klein eiland op de grens met Thailand.
Na een relax ridje met de boot moest ik op zoek naaar een taxi. Deze deelde ik met een groep andere backpackers, waar ik daarna mee ben doorgereist.
In langkawi wilde ik eigenlijk gaan chillexen (chillen en relaxen) maar daar is weinig van terrecht gekomen. Maarja plannen zijn er om te veranderen.

We hebben scooters gehuurd om eens een kijkje te nemen op het eiland.
We kwamen hier bij een lift...
Wij met de lift de berg op.. zo leuk leek net alsof ik ging snowboarden! lekker chillen in de gondel, de lekkere berglucht, alles wit om je heen(in dit geval groen).

Eenmaal boven gekomen, was er weinig wit te bekennen, vooral groen. Het uitzicht was geweldig. Tussen de twee bergen is een brug gebouwd!! echt Gruwelijk!! het is net alsof je door de wolken heen loopt!!

Na Langkawi zijn we met zijn alle doorgereist naar Ko Lanta. Hier wilde ik beginnen met mijn rescue-dive course en dan op Ko tao mijn master gaan doen.
Dus ik op zoek naar een duikschool, nu kwam ik uit bij duikschool flip flop... we zijn toen met zijn alle een duik gaan doen! het was echt geweldig, het zicht was vet goed!
En toen kwamen de Twijfels.. Wil ik nog wel naar Ko Tao, als ik hier zo relax kan duiken....

Keuzes, keuzes keuzes maken... vet lastig!!
Ik besloot daarom dus om naar Ko Jam te gaan om daar na te denken.
De andere wilde ook wel mee op naar Ko Jam, en Panna zou ook naar Ko Jam komen.. dus dat zou een dolle boel worden op het kleine eiilandje.
We hadden de boot geboekt voor 1 uur, dus we waren er helemaal klaar voor.....

Daar stonden we, met zijn 6en bepackt en bezakt op het ferrie station, maar GEEN ferrie!!!!
De enige ferry die naar Ko Jam gaat, gaat om 8 uur in de morgen. Dus wij weer terug naar ons Guesthouse. De andere besloten om gelijk door te reizen naar Krabi, dus die zijn gelijk met de minivan weg gegaan. Voor mij had Krabi weinig zin, en ik had ook met Panna afgesproken, dus ik moest wachten tot de volgende ochtend.

Omdat het niet mijn schuld was dat ik niet kon vertrekken kreeg ik een goede deal met de kamer..... dacht ik!!
Mijn nieuwe kamer was toch een beetje anders dan alle andere!!
Het was een soort van mini ZOO! Toen ik de klamboo wilde ophangen werd ik verrast door famillie kikker onder mijn kussen. Drie grote groene kikkers onder het kussen waar ik ´s nachts lekker op moest gaan liggen!
Na de kikkers vrijgelaten te hebben..
Kreeg ik een nieuwe kamer toegewezen omdat ze de lakens niet wilde verschonen...
Na wat biertjes gedronken te hebben in de avond, wilde ik om een uur of 1 toch wel lekker een dutje doen! Kom ik in mijn badkamer zit daar een grote, zwarte, enge, vieze, ranzige RAT!!
Dus de deur van de badkamer maar goed dichtgedaan, en gehoopt dat hij niet in mijn kamer kwam. Wilde ik dan toch lekker in mijn bedje kruipen loopt daar.. Een grote, zwarte, enge, vieze, ranzige KAKKERLAK door mijn bedje!!
Dus kakkerlak verjaagd.. en toch maar in mijn bed gaan liggen.
Die nacht heb ik liggen woelen, kroelen en dromen over de rest van de dierentuin!

De volgende ochtend was ik dan wel op tijd voor de ferrie.
Zit ik op de ferrie lekker bij te komen van mijn verschrikkelijke nacht.. zit er een Duitse dokter me een beetje engig aan te staren!!
Na een tijdje word ik daar dan toch ietwat ongemakkelijk van dus vraag ik toch maar een aan hem... Wats Loss?
De Duitse Dokter.. Begon een verhaal over mijn been, (ik had zelf ook al wel gezien dat deze er een beetje anders uit zag als normaal, maar wilde het wat dagen aankijken)
Hij wilde weten of ik al bij de dokter was geweest omdat het er nogal ontstoken en gevaarlijk uitzag... Hij gaf me het advies om zo snel mogelijk een dokter te zoeken!
Lekker nieuws dus op de vroege ochtend!

Dusss aangekomen op Ko Jam stond Panna me al op te wachten bij de receptie... Maar konden we gelijk door naar het ziekenhuis om naar mijn been te laten kijken!
Hier kreeg ik het geweldige nieuws dat het een geinfecteerd spider bite was... en dat ik iniedergeval een Week niet de zee in mocht!!
Ik kreeg een antibiotica kuur mee... en moest over 3 dagen terug komen!

Dat is nog eens een gezellig begin op ko lanta, geen zon, geen zee en geen alcohol! WAT MOET JE DAN DOEN OP EEN EILAND????

Met Panna heb ik een scooter gehuurd om het eiland een beetje te verkennen. Ko Jam is echt gewelig, rustig en peaceful een geweldige plek om een keer terug te komen!
Verder heb ik op Ko Jam eigenlijk weinig gedaan, omdat ik door de infectie ook ziek ben geworden, dus heb alleen een beetje gechillt.

Na 3 dagen ging ik dan toch terug naar het ziekenhuis. Waar ik een geholpe werd door een thaise zuster, die geen engels sprak. Ik moest op de ietwat stoffige brancard gaan liggen en de zuster ging de wond schoon maken.Maar toen... Pakte ze een mes en sneed de infectie (een groen hard stuk) uit mijn been. Zonder waarschuwing en zonder verdoving... Toch ff iets anders dan hoe ze het in NL aanpakken.

Dezelfde dag nog vertrok ik naar Ko Lanta, omdat ik toch liever in een groter ziekenhuis behandeld werd.
En als je niet kan zwemmen, zonnen en drinken er weinig te doen is op Ko Jam.

Op Ko Lanta ben ik gelijk naar de duikschool toe gegaan, waar ik mijn duik cursussen wil gaan doen.
Ik werd daar met openarmen ontvangen!
Als een soort van verloren dochter werd ik opgenomen in de Flip-Flop duikfamillie.
Ik kreeg gelijk een rondleiding over het eiland, werd aan iedereen voorgesteld en er werd een kamer voor me geregeld op de duikschool.
De volgende dag werd ik naar het ziekehuis gebracht, er werd een scooter voor me geregeld en een laptop. Wat een luxe voor een backpacker.
Ik ben nu al een paar dagen op het eiland, mijn been wordt steeds beter. Het begint er beter uit te zien en ik heb geen koorts meer!Ik moet alleen wel elke dag naar het ziekhuis om het schoon te laten maken. Een beetje zonde van mijn tijd, maar het is, zoals het is!


  • 20 December 2008 - 07:55

    Nance:

    Wat een verhaal weer Rian! En die dierentuin in je bad.. JAKKES!!!

    Gaat het wel weer met je been?

    Kus

  • 20 December 2008 - 10:27

    10 & Vanya:

    Bikkel!! dat had je nog niet verteld gewoon even eruit snijden iehhh. Ben blij dat er lieve mensen voor je zorgen en hoop dat je snel mag duiken!

    Heel veel liefss

  • 20 December 2008 - 10:56

    Isabelle De Kip:

    Hola, mi amor!!
    wat gezellig dat je met Panna was!!! en wat vreselijk van je been, wel beter dat ze het eruit hebben gesneden, wel radicaal maar dan is het er maar uit, heb je er geen foto's van?? :-) ;-)

    pfff ik zou doodsangsten uitstaan in dat skiliftje, getverderrie, wat hoog dat ding !!!

    nou ben blij dat het weer wat beter gaat met je!
    dikkkee kus

  • 20 December 2008 - 19:40

    Mik En Sanne:

    Hey schat,

    Wat een leuk verhaal weer! En wat gezellig dat je Panna hebt gezien.. Oehh wat scary zeg die kikkers, ratten en kakkerlakken.. Brr! En dan nog die spinnenbeet! We zijn blij dat je je weer wat beter voelt! We moeten snel weer een Skype date inplannen hoor! We hyven wel even om af te spreken!
    Wij zitten nu gezellig bij Roy en gaan zo naar de verjaardag van Erwin!

    Love you!! Dikke (K) xxx (L)

  • 20 December 2008 - 20:56

    Moeder Gans:

    heb je nog gezien welke Spin je te pakken had?
    heb je een foto?
    Leuk verhaal voor je kleinkinderen!
    Fijne feestdagen en tot Maart!

  • 21 December 2008 - 19:39

    Trudy:

    Hoi lieverd.
    fijn weer een verhaal van je te lezen. Hoewel het is wel een beetje een griezelverhaal. Ik hoop dat het snel beter gaat met je been. Vond het heerlijk om verleden week weer even je stem te horen. Ik hoop dat je een leuke kerst hebt en we nemen een wijntje op je in het nieuwe jaar. Leuke foto's !!!!!
    kusssssss Trudy

  • 23 December 2008 - 11:04

    Kim En Chicky:

    Toffe kerel die Duitser!
    Anders had je misschien wel heel erg ziek geweest. Beter zo dan anders..Wel vaag dat je ook niks hebt gevoeld van die beet..
    Cool dat je Panna hebt gezien. Is weer eens anders dan elkaar zien op Awakenings dacht ik zo.
    Ben blij dat het allemaal beter gaat en dat je zo goed word opgenomen in het flipflop gezin. VERLOREN DOCHTER (ik ken je namelijk niet anders :-))

    Hier gaat alles zijn gangetje. Bel is weer terug en ik stond alweer vrij snel op een dansvloer met lekkere muziek en een borreltje in mijn hand.. Lang leve Belle she gives me a good fibe just like you (L)
    Iig jij een hele fijne kerst heb begrepen dat je met Judy en Mieke zal zijn. Echt heel erg cool allemaal. Lof you hun en be careful boven en onderwater XXXXXXXXX van mij en kindlief

  • 23 December 2008 - 20:39

    Linda:

    Hey kipje,
    Fijne feestdagen, pootje hooghouden en lekker veel party's!
    greetz uit Holland

  • 24 December 2008 - 00:35

    Mies:

    Hey girl!
    Jeuzes wat een beestenboel! Hoop dat je inmiddels al zo'n beetje met je flipflops aan van de onderwaterwereld aan 't genieten bent! Heeel veel plezier onder water (&boven ;), fijne feestdagen & ik ben benieuwd naar je volgende avontuur!

    -xXx-

  • 24 December 2008 - 11:37

    Eef:

    hey meisje,

    Ik zit je verhaal echt met open mond te lezen! Wat jij allemaal meemaakt! Hoe is het verder met je? Bij mij nog geen weeen hoor;) haha.. Nou mesje, veel plezier nog de komende 2 maanden! Hoop je snel te zien als je terug bent! En... sterkte met je been, ged uitkijken he voor de insecten!

    Heeeele dikke zoen van je oude buurmeisje.. eef

  • 27 December 2008 - 04:08

    Panna:

    heeyy rian hoestnou!! kan je al duiken! ik peer hem zo naar pai, changmai was de bom veel plezier met oud en nieuw en doe de groetjes aan judy for me! kizzzz

  • 01 Januari 2009 - 16:00

    Linda:

    HAPPY NEW YEAR!!!

  • 02 Januari 2009 - 11:38

    Panna:

    happy new year to you too , it was soo fun haha

  • 06 Januari 2009 - 15:50

    Isabelle De Kip:

    Rianne!!!!!! wat hadden we gister nou afgesproken op de kwekker???
    Je zou een verhaaltje type-en :-( grrrr

  • 07 Januari 2009 - 13:13

    Sabrina:

    Rianne, tik is een nieuw verhaaltje!
    Graag met foto's.

    Dikke kus

  • 07 Januari 2009 - 15:07

    Moeder Gans:

    Leef je nog?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Lanta

Azie 2008/2009

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2009

DIVE MASTER

02 Februari 2009

Een impuls...

24 Januari 2009

Diver, diver are you allright, I'm a rescue diver!

08 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

20 December 2008

spie spa spinnetje....
Rianne

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 39994

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 27 Augustus 2010

South africa

09 September 2008 - 21 April 2009

Azie 2008/2009

Landen bezocht: