Singapore.. een stad een land en een eiland! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu Singapore.. een stad een land en een eiland! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu

Singapore.. een stad een land en een eiland!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

01 December 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hello!!!

Singapore... Een stad, land en een eiland!!
Wat een verschil met de rest van Azie. Zo schoon, zo luxe en zooooo anders!
Als je door de stad loopt voel je jezelf niet eens een echte buitenlander. Want echt alle culturen zijn hier te vinden. Ik word voor eindelijk weer eens niet raar aangekeken op straat. Eigenlijk viel ik mijn mijn blanke tintje niet eens op.
De stad is wel veel duurder dan de rest van azie. Eigenlijk zijn veel prijzen gewoon europees.
Voor het eerst voelde ik me als ik door de stad liep niet de rijke toerist, maar de sloeberige, arme en slonzige backpacker! zwaar under-dressed!
Op Orchard-road is de ene winkel nog luxieuser dan de andere.
Ik kreeg het even zwaar met het zien van zoveel winkels.... en weten dat ik niks kon kopen. want als ik mezelf zou laten gaan, zou ik in een uur mijn maandbudget er gemakkelijk doorheen shoppen. Ietwat jaloers op alle mensen met wel een tasje in hun handen, heb ik mij dan toch kunnen in houden. (Weer wat overwonnen!!)

In de avond veranderde de straad in een minipretpark. Eurodisney in het klein!
Overal waren gekleurde lichtjes, kerstbomen, snoepgoed. Het was net de coca-cola reclame in het echt!!
Alleen al om door de winkel-straat te lopen was een atractie.

In de stad had je net als in Maleisie, allemaal wijken. China town, little India etc. We sliepen in Little India. De plek die ik steeds het liefst opzoek. Het indiase eten is echt geweldig. Zo gezellig om te eten. Je eet het namelijk met je Handen (echt wat voor mij dus) en je hebt allemaal ditjes, datjes, zusjes en zootjes erbij. zodat het een lekker zooitje wordt op je bord! echt Geweldig!!

We zijn 3 nachten in Singapore gebleven, en in 3 verschillende guesthousen. De eerste te duur, de tweede te smerig (bed bugs!!!) en de 3e te ongezellig.
Na de 3e nacht moesten we echt weg, hoe geweldig we de stad ook vonden. Het werd anders echt te duur.

We hadden een bus geboekt naar Maleisie, voor het eerst kregen we ook een echte VIP bus, de stoelen waren echt enorm.
Om maar in de luxe sferen te blijven hadden we ook een flesje wijn meegenomen voor in de bus!! De 2 decadenten bejaarden waren weer op pad!
Lekker roezig van de wijn viel ik dus ook als een blok in slaap.

Narani reist verder, dus zij verliet de bus eerder om over te stappen op de trein naar Thailand.

Na een uurtje was ik dan ook op mijn plaats van bestemming, tenminste....
Om 6 uur in de ochtend kwam de bus aan op een verlaten busstationnetje.
Daar stond ik dan half slaperig, zonder geld, met alleen maar locals om me heen.
Opzich niet zo'n probleem als ik geweten had waar ik was.
Maarrrr.. ik denk dat kaartlezen hier niet in het vaste lespakket zit op school en engels ook niet.
Dus daar stond ik met een groep locals om me heen, druk te communiceren met handen en voeten.
maar ze waren echt zo lief, want ze wilde me allemaal echt heel graag helpen, er was alleen een klein probleempje met de taal.
Toen kwam mijn redder... De Buschauffeur. Nadat hij het tafereel een tijdje had gade geslagen. kwam hij dan toch in actie. Ik denk dat hij toch een beetje medelijden had gekregen met het hulpeloze backpackertje en besloot me te gaan helpen.
Hij heeft me toen naar het busstation gebracht, en 5 ringgit geven (een zakcentje) zodat ik de bus kon betalen. Echt zo lief!!
Dankzij die lieve buschauffeur ben ik dan toch veilig op mijn plaats van bestemming aangekomen. Georgetown Here I am!!!!




  • 01 December 2008 - 16:31

    Trudy:

    Knap hoor om niets te kopen als je zoveel mooie, leuke dingen ziet. Lekker eten met je handen wilde je vroeger ook het liefst.
    dikke kus

  • 01 December 2008 - 20:59

    Moeder Gans:

    mooi daar!
    heb je toch een beetje dat wintergevoel uit Holland mee gekregen!
    geniet ervan in maleisie!
    greetz

  • 01 December 2008 - 21:22

    Nance Willemsen:

    =) enjoy meiss!

  • 03 December 2008 - 09:47

    Willy:

    sprookjesachtig haha!
    thanks voor je hyves, heb hem nog ff verwijderd, want het was nog niet bekend voor het personeel, nu wel, dus kunnen we het van de daken schreeuwen! we hebben al een bedrijfsauto gekocht:D een suzuki jimny cabrio haha.
    dikke knuffel! ook van eer.

  • 04 December 2008 - 17:14

    10:

    Wie kan de lieve gezichtje ook van jou weerstaan. Ik heb je zaterdag gemist!

    Dikke Kussies en natuurlijk een klein kusje van Vanya

  • 05 December 2008 - 17:41

    Opa En Oma:

    we zijn sinterklaas aan het vieren met je ouders. Leuk om je verhalen te lezen. Groeten Opa en Oma

  • 08 December 2008 - 10:42

    Sabrina:

    Wat maak je toch weer lekker veel mee.

    Geniet maar lekker babe!

    XXX

  • 08 December 2008 - 17:30

    Dil:

    ik weet niet of je mijn smsjes goed ontvangt die hier nogmaals m'n mail: dilysmoons@hotmail.com. dan kan je even prive mailen. Ik heb nu al een week een pup;Loui!

    kusjes

  • 09 December 2008 - 21:42

    Roy:

    Singapore is dus VET! weer wat om op t lijstje te zetten.. Was leuk je weer ff live te zien, weer zwaar gelachuh en bijzonder om elkaar op zo een afstand te spreken!! Zag trouwens bij panna dezelfde 'Merry christmas' foto, heeft ook zijn ogen uitgekeken daar.. Have fun!!! X

  • 12 December 2008 - 22:35

    Sashanna:

    Ga je nog wat schrijven? :-)

  • 13 December 2008 - 10:34

    10:

    nou inderdaad

  • 17 December 2008 - 08:49

    Sabrina:

    jah Rianne, Verhaaltjûhhhhh!!!!

    Zag trouwens dat je door een spin bent gebeten.

    Ieuwwwwwwwwwwww!

  • 18 December 2008 - 10:24

    Corina:

    Wat heb jij al veel gezien zeg!!! Ben stinkend jaloers ;). Wel erg leuk en indrukwekkend allemaal wat je tot nu toe allemaal gezien hebt. Vooral je verhaal over je verblijf in de budhatempel vond ik gaaf, dat je het daar zo lang zonder roken hebt weten uit te houden :P. Nou ik ga hier regelmatig een kijkje nemen en spreek je snel wel weer eens!

    Groetjes

    Corina

  • 23 December 2008 - 10:22

    Kim En Chicky:

    Oh dat ziet er idd heel erg leuk uit al die glitters en leuk leuk leuk!! Chicky zal zeggen MOOHI, LIGJUS...

    Gelukkig zijn de mensen echt relaxt daar anders zou ik nog echt ongerust worden. Ga snel spi spa spinnetje lezen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Azie 2008/2009

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2009

DIVE MASTER

02 Februari 2009

Een impuls...

24 Januari 2009

Diver, diver are you allright, I'm a rescue diver!

08 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

20 December 2008

spie spa spinnetje....
Rianne

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 39997

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 27 Augustus 2010

South africa

09 September 2008 - 21 April 2009

Azie 2008/2009

Landen bezocht: