zwetende billetjes - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu zwetende billetjes - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu

zwetende billetjes

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

20 November 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

selamat pagi!!!

Kuala lumpur is echt Geweldig!!
Eigenlijk is hier niet eens zo heel veel te doen, maar de culturen zijn hier zo verschillend, en de mensen zo aardig en vriendelijk, dat ik me helemaal thuis voel.
De stad is echt super mooi, het is soms net alsof je in de fatamorgana van de efteling loopt. Midden in de stad zijn allemaal van die Indiaase gebouwen, en dat allemaal naast de super hoge westerse gebouwen.
De stad heeft een duidelijke mix tussen het westerse en azie.
Hierdoor heb je hele duren delen in de stad, met alle westerse bedrijven als mac donalds, burgerking, kfc etc. Maar aan de andere kant van de stad kun je ook weer lekker op straat eten.
Omdat er zoveel verschillende culturen in de stad zitten kom je moskeen tegen, maar ook indiaase tempels, boedhistishe tempels en chineeze tempels.

Als ik hier door de stad loop voel ik me net een celebrity, iedereen wil met ons op de foto. Van gezinnen met kinderen tot jongeren. Het is echt heel apart. Zeker omdat wij ons eerst een beetje bezwaart voelde om zomaar foto's van mensen op straat te maken.

Gister zijn we naar de Aziaatische kampioenschappen van Piano spelen gaan kijken. Het waren allemaal jonge kinderen die Chopin aan het spelen waren, echt heel apart om te zien!

Vandaag wilde we naar het Aquarium gaan, het Aquarium ligt in het westerse gedeelte met de Twin Towers.
We besloten dus eerst naar het winkelcentrum onder de twin towers te gaan. Dit is een beetje het decadente gedeelte van Kuala lumpur, hier kom je alle westerse ketens tegen, met ook westerse prijzen.
Hier kreeg ik het geweldige idee om naar de kapper te gaan!!!
Dus gingen we naar een soort van Cosmo kappers, maar dan voor Aziaten!
Toch ietwat nerveus, en met zwetende billetjes keek ik toe hoe de Aziatische Gay Kapper de schaar in mijn haar zette.
Hoe langer hij aan het knippen was hoe meer ik ging zweten, kon ik hem wel vertrouwen met mijn haar......
het resultaat valt alles mee!! eigenlijk is het nog best leuk ook;)!

Nu we toch al decadent bezig waren, zijn we maar decadent verder gegaan.
Dus zijn we lekker gaan shoppen en sushi gaan eten!!!

Vanavond gaan we naar Little India, om naar een Bollywood film te gaan. Waarschijnlijk verstaan we er geen woord van maar ach....

  • 20 November 2008 - 17:21

    Trudy:

    Het ziet er allemaal weer geweldig uit. Je nieuwe coupe is jammergenoeg niet zo duidelijk te zien. Veel plezier en tot schrijfs
    kussssssss

  • 20 November 2008 - 17:57

    Mik:

    Decadente celeb, mis je hier!! xxx

  • 20 November 2008 - 20:50

    Martijn:

    Heb nu ook i-net in me nieuwe huisie, erug leuke verhalen meis.

    ik blijf je volgen,

    X

  • 21 November 2008 - 08:44

    Kim En Chicky:

    Ach jah de 1 zet een tattoo de ander laat zijn haar zijn haar knippen. Ik mis die blauwe kijkers vel van je hor...

    Maar die twintowers HOE indrukwekkend zijn die dan...Mensen doen onwijs veel moeite om ervan af te springen. mensen over de hele wereld en jij bent daar gewoon in geweest. Echt super cool!! Vind het echt zo leuk wat jullie allemaal doen. Dikke kus skat wees voorzichtig en zoals de vader van Bel zegt: Gebruik je verstand

  • 21 November 2008 - 13:08

    Judy:

    Rianne! Leuke ervaringen weer allemaal zeg! Ik ben helemaal fan van de efteling, dus Mieke en ik gaan ook zeker Kuala Lumpur bezoeken! :)
    Als jij nou je divemaster gaat doen in Koh tao, dan komen Mieke en ik naar je toe, dan kunnen we kerst en oud en nieuw samen vieren!! Dat zou gezellig zijn! We mailen! Veel plezier! X

  • 24 November 2008 - 20:34

    Leon:

    Hey Rianne!

    Wat onwijs tof om te lezen wat je allemaal uitspookt in Azie. Linda had me van de week al je weblog adres doorgegeven maar vandaag ben ik pas gaan lezen, ik heb dus de hele dag gelezen!;)
    Als ik zo kijk naar de fotos ook dan heb ik meteen zin om mijn spullen te pakken!!!
    Vooral die fotos van die Ank nogwat tempel.... groeien daar bomen op?? Dat zag er echt heel cool uit, ik kan me niet voorstellen wat voor een overweldigende indruk dat moet maken om het in het echt te zien.

    Hier gaat het met mij nu ook lekker, gisteren heb ik meegedaan met de LTT en aan het einde ben ik geslaagd voor mijn derde dan! Woohaaaa!!! En ik heb een vette foto van mijn 1e breektest?!?!? Die is echt moeilijk gaaf.
    Voorlopig heb ik nu een baantje gevonden als docent bij Don Bosco, daar geef ik teken en schilder cursussen in de naschoolse opvang. De rest van de week probeer ik zoveel mogelijk gleuven af te gaan totdat mn zak leeg is.... ik ben postbode;)
    NIet wat ik mezelf had voorgesteld na 10 jaar studie, maar ja...
    Met mijn kunst gaat het ook goed, ik ben een beetje aan het netwerken en misschien heb ik vanaf 7 december een bedrijfsexpositie die 4 maanden duurt! Ik hoop dat dat doorgaat, zou wel heel mooi zijn.
    Ik zou zeggen, geniet van alles wat je ziet, hou je ogen wagenwijd open, en als je tijd hebt... maak een schatkaart en verstop een schat, dan ga ik m opzoeken;)
    Ennuh... kijk je wel een beetje uit met die gladde schoentjes, glibberige bergpaden en dolle busritten?

    Dikke kus, Leon
    AkA (moede.. eh...vader de gans;) )


  • 24 November 2008 - 22:01

    Donald:

    Ehh shoppen???

    Zal dus wel weer dokken worden :-)

    Have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Azie 2008/2009

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2009

DIVE MASTER

02 Februari 2009

Een impuls...

24 Januari 2009

Diver, diver are you allright, I'm a rescue diver!

08 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

20 December 2008

spie spa spinnetje....
Rianne

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 39991

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 27 Augustus 2010

South africa

09 September 2008 - 21 April 2009

Azie 2008/2009

Landen bezocht: