advanced - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu advanced - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu

advanced

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

15 November 2008 | Thailand, Koh Tao

Na mijn drukke Chaotische Heftige en toch wat bizarre week.. heb ik dan eindelijk een gaatje gevonden om weer achter internet te kruipen.

Vanuit Bangkok ben ik doorgevlogen naar Phuket, vanuit daar naar Kao Lak gegaan.
in Kao Lak aangekomen, zijn we gelijk op zoek gegaan naar een Dive-school, we wilde een live aboard gaan doen.
De volgende dag ben ik daarom eerst mijn advanced gaan afmaken. zoadat ik op de live aboard diep kon duiken :)
Die avond vertrok de boot voor de live aboard. We voeren naar de similan Islands.
De volgend begon de dag met een duikie... ik was nog een beetje slaperig, dus het duiken is dan een heel andere ervaring dan als je wakker bent.
Die middag deden we nog 2 duiken en 's avonds was het tijd voor mijn eerste nachtduik en dus de laatste duik voor mijn Advanced....
Ik was alles tegelijk, zenuwachtig, opgetogen, blij, gespannen...
Ik wist niet goed wat ik moest verwachten van een duik in het donker. Ik zag het dus als het springen in een heel diep donker gat. En het ergste was dat ik nog moest navigeren ook.
De navigatie stelde eigelijk niet zoveel voor, omdat je 2 rechte lijnen moest navigeren... maar dan wel in het donker.
Eenmaal in het diepe donkere gat moest ik beginnen aan mijn navigatie. Turbo aangezet en zwemmen voor mijn leven. Met een beetje beginners geluk kwam ik bij de juiste punten aan onder water. Alleen volgende keer moet het iets langzamer :)
De volgende dagen waren super Chill, beetje duiken en eten en hangen op het dek. Een ideale vakantie dus!!
Helaas was de live aboard maar 3 dagen dus waren we al snel weer terug.

Na Kao lak ben ik naar het National park Kao sok gegaan.
Hier ben zijn we een trekking gaan doen naar de grootste bloem die er bestaat.
Het regende vet hard dus het was glibberen en glijen door de jungle!!
Gelukkig had ik zo lekker veel profiel onder mijn nikies :) (niet echt dus) Dus was het erg moeilijk mijn evenwicht te bewaren. Na een half uurtje was ik als een varkentje in de modder... Ik was lekker vies ;)

De bloem was echt de lelijkste bloem die ik ooit heb gezoen. De bladeren zagen eruit als rottend vlees en zo rook de bloem ook! maar... ik heb hem gezien!

De volgende dag wilde we iets lekker actiefs gaan doen!
Kanoen door het Natuurpark. We werden naar de boot gebracht en in de boot gezet. Alleen we miste iets... Peddels.
Achter in stapte in Thaitje en we werden door de rivier gepeddeld. Niet echt actief dus.
Gelukkig werd het al snel iets minder saai dan dat we dachten, de thaitjes waren namelijk vet goed in het zoeken van dieren.
Zo heb ik voor het eerst echte grote enge slangen gezien.
En gif groene kikkers, dieren die je normaal alleen in de dieren tuin tegen komt!!

Hierna zijn we doorgereist naar Koh Tao. Om nog wat meer te duiken.
We hebben hier nog 2 duiken gedaan. Helaas is het laagseizoen, dus je zag nog geen 3 meter. beetje suf dus.

Volgende keer als ik ga reizen moet ik mij maar is gaan verdiepen in de Regenseizoenen, hoogseizoenen en laagseizoenen...


  • 15 November 2008 - 11:11

    Trudy:

    Weer een leuk avontuurlijk verhaal! Waar zijn de foto's?
    Kussssssssssssss

  • 15 November 2008 - 18:37

    10:

    Jippie weer een verhaaltje, weer blij :D

    Veel plezier kus kus

  • 15 November 2008 - 19:36

    Sashanna:

    Oke ik val hier bijna om van jaloezie. Live aboard dat wilde wij ook echt zo graag, en ga ik zeker ook nog doen.
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt moppie...

    Mis je, Kus!


  • 15 November 2008 - 23:58

    Ellen Kieftenbeld:

    Te gek he duiken! Super dat je het nog steeds zo naar je zin hebt... spreek je snel! ok wij vermaken ons prima, gister een space shuttlelancering gezien!

  • 16 November 2008 - 00:19

    Isabelle De Kip:

    heeyy zit je op koh tao??
    daar zit panna nu ook!!
    geinig!!!

    vet man die duik excursie...maar 3 dagen?? pff ben jaloers... echt te gek!!
    en de grootste bloem?
    je bent al net zo'n geluksvogel als ik... want die bloeit toch maar 1 dag per jaar??
    have fun...check je hyves!!
    luve you

  • 17 November 2008 - 16:25

    Lisette:

    Jaaa weer een verhaaltje.
    Leukleukleuk.

    Veel plzier nog even meis.

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Azie 2008/2009

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2009

DIVE MASTER

02 Februari 2009

Een impuls...

24 Januari 2009

Diver, diver are you allright, I'm a rescue diver!

08 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

20 December 2008

spie spa spinnetje....
Rianne

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 39989

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 27 Augustus 2010

South africa

09 September 2008 - 21 April 2009

Azie 2008/2009

Landen bezocht: