nat, natter, natst - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu nat, natter, natst - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu

nat, natter, natst

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

27 Oktober 2008 | Vietnam, Nha Trang

xin chao!!!

Hanoi is wel een van de meest Chaotische steden die ik ooit heb gezien. Alles is er ongeorganiseerd. Dit kwam ook weer mooi terug in de boottrip naar Halong Bay. De boottrip was echt vet Relax, lekker chillen op de boot en kijken naar de grotten. Op de boot sliep je in een vet leuk klein cabinetje!
Alleen de boot was vet ongeorganiseerd, de gids sprak weinig tot geen engels, dus eigenlijk begreep je nooit echt wat hij bedoelde. En als hij een vraag begreep, wist hij er meestal ook geen antwoord op.
De kapitein van de boot was ook lekker besluitloos, steeds gingen we ergens naar toe, maar dan toch maar niet, dus voeren we weer terug etc.
Maar de boot was wel zo relax dat het me eigenlijk weinig uitmaakte.
We kwamen langs een drijvende dorpje, vet leuk. Daar zijn we met een kelin bootje door de caves gegaan. In het dorpje kwamen allemaal vrouwtjes met markt-bootjes langs om fruit te verkopen.

De avond dat we terug kwamen van de boot gingen we met de nachtbus naar Hoi an om daar lekker te gaan chillen op het strand.
De bus doet er vanaf Hanoi 16 uur over, dus we hadden nog een aardige rit te gaan.
In de bus kwamen we dezelfde mensen tegen als in de bus naar Vietnam. Het was dus vet leuk in de bus.
De bedden in de bus waren vet luxe, dus ik heb de hele nacht goed kunnen slapen, eigenlijk beter dan in het gemiddelde backpackers-hostel.
Maar toen begon het te regenen, en niet een onschuldig buitje, nee echt te stortregenen. Het was een watergordijn voor de bus. Het was niet normaal je kon bijna niks meer zien. Buiten was het al licht geworden en de straten waren volgelopen met water.
Als dit in NL zou gebeuren zou de noodtoestand zijn uitgeroepen. Maar die Vietnamezen gaan gewoon de straat op. Mensen gingen op de fiets door het water, wat tot aan hun heupen stond.
Het was echt bizar om te zien, en dit terwijl we op weg waren naar het strand.

Toen we eindelijk in Hoi an aankwamen werd het bagageruim van de bus opengemaakt en daar dreven onze backpacks. Al onze bagage was doorweekt.
In het hostel kon ik de schade gaan bekijken. In mijn backpack was geen droge kleding meer te vinden. Alleen 2 boeken hadden het goed overleefd verder was alles zeiknat. De kleuren van mijn kleding waren in elkaar overgelopen. En ik kon veel boeken weggooien. Vet kut dus.

In Hoi an was het weer ook niet echt goed, maar het is hier dan ook regenseizoen dus dat is niet zo heel erg gek.
In Hoi an hebben we een scooter gehuurd en zijn op zoek gegaan naar de bergen. Na een hele dag verdwalen, hebben we de weg naar de bergen niet gevonden. Gelukkig hebben we wel heel veel van Vietnam gezien. Vietnam is echt een prachtig land, je ziet hier veel invloeden vanuit China, dus er is veel verschil met Thailand.
De 2e dag heb ik een fiets gehuurd en ben naar het strand gegaan. Het was bewolkt, maar wel vet lekker.
Er waren vet hoge golven in de zee, dus heb me als een klein kind vermaakt:)
Het is ook vet grappig, iedere backpacker doet hier ongeveer hetzelfde rondje, dus je komt overal dezelfde mensen tegen. Dit maakt het alleen reizen echt vet makkelijk.
Ik ben hier dus ook mijn kamergenootje uit Chang Mai weer tegen gekomen.

Gister heb ik de nachtbus vanuit Hoi an naar Nha Trang genomen. Deze bus was iets minder luxe. Na 12 uur in een foetus houding te hebben gelegen, ben ik dan eindelijk aangekomen. De stad ziet er wel gezellig uit, dus ik ben benieuwd...

  • 28 Oktober 2008 - 08:18

    Trudy:

    Wat een belevenis!!!!! Geniet er maar van! Gelukkig ben je een echte fruiteter, ziet er allemaal heerlijk uit, behalve al dat water.
    kusssssss

  • 28 Oktober 2008 - 12:02

    Mik:

    miss you xxx

  • 28 Oktober 2008 - 12:57

    Kim :

    Jeetje joh balen van je spullen en kleren en alles wat nu eigenlijk je huisje is...
    Je snuift wel lekker veel cultuur op, door te zien hoe deze mensen met HUN omgeving om gaan.

    En wat een keurige bootjes zo netjes zijn de markten hier niet hor. Elke fruitsoort zijn eigen schaaltje ;-)

  • 28 Oktober 2008 - 18:40

    Isabelle:

    heb je geen kleren laten maken in hoian??
    natrang:ga naar mama's lins bootrip... ofzoiets...mama loe, mama nog iets ze kennen het daar wel,... kan je op een partyboot met floatingbar enz een tour doen...super leuk!!natrang is echt gezellig, lekker uitgaan!!
    wat kut van je spullen zeg, hopelijk is je dagboek niet doorgelopen!!
    veel plezier

  • 30 Oktober 2008 - 03:57

    Judy:

    Heeeeeej riannnn!!! Dat vietnamese hoedje staat je goed!! :)Ook leuk om jou verhalen zo te lezen! De regen zeg;pff! Dachten wij dat we in suratthani een regenstorm hadden gehad, maar daar kwam het water slechts tot de enkels. Valt helemaal mee dus met jou vietnamese regenbui!!:) Ik heb je via hyves een bericht gestuurd over hoe,wat, wanneer voor onze date; want we moeten elkaar zeker zien. Wij zijn nu weer in bangkok, we zijn net terug uit koh phi phi, waar we vet mooi hebben gedoken! black tip reef sharks en leopard sharks gezien! VET! Over 2 dagen gaan we richting cambodja! Hoop je snel te zien!!X

  • 30 Oktober 2008 - 10:33

    Isabelle De Kip:

    Hey moppie, hier hebben we voor het eerst nachtvorst gehad, het enige wat ik aan het doen ben, is me vol proppen met aldie december-dingen, die ik vorig jaar heb moeten missen.
    Ik mis je wel hoor, we gaan zaterdag met zijn alle raften in zoetermeer op zo'n wildwaterbaan, ik wil je steeds bellen en vragen of je ook meegaat,..haha en dan bedenk ik me weer dta je er natuurlijk niet bent...echt suf!!

    verder gaat hier alles zijn gangetje, ik mail je wel weer prive ff, want roddels genoeg ;-)

    luve you long time!

  • 30 Oktober 2008 - 14:38

    Sashanna:

    Schatje Patatje!!!

    Je moet zeker op die Boottrip gaan, wat een feest was dat.

    Het uitgaan daar was echt heel erg leuk. Je hebt ook echt mooie clubs daar en heerlijk cocktails drinken op het strand!!!

    Kussss

  • 01 November 2008 - 21:58

    Marlies:

    He mop mooie verhalen weer hoor. Wel kut van je bagage man. Ik zit gezellig bij sas op de party van isa. Net lekker gegeten en zometeen gaan uiteraard de remmen los. Wel jammer dat je er niet bij bent mop.
    x van mij

  • 01 November 2008 - 22:15

    Isabelle,Kim, Sas, :

    mopppieee we missen je!! zitten bij sas thuis, mijn afscheidsfeestje te vieren, we missen je echt vet !! hadden het er net over, dat je gewoon echt een missing piece bent!

  • 03 November 2008 - 20:12

    Pat Van 10:

    je had toch een bikini mee je moet dan gewoon om de ziektes heenzwemmen ghehehe.
    ik vind t nog steeds heel stoer van je x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Azie 2008/2009

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2009

DIVE MASTER

02 Februari 2009

Een impuls...

24 Januari 2009

Diver, diver are you allright, I'm a rescue diver!

08 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

20 December 2008

spie spa spinnetje....
Rianne

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 39996

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 27 Augustus 2010

South africa

09 September 2008 - 21 April 2009

Azie 2008/2009

Landen bezocht: