Vietnamese Chaos!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu Vietnamese Chaos!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu

Vietnamese Chaos!!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

22 Oktober 2008 | Vietnam, Hanoi

Chao ong!!!!!!

Ik ben nu eindelijk in Vietnam! het koste een hoop tijd en moeite om hier te komen, maar dat komt later in mijn verhaal :)

Eerst het Tuben!! Ik kan maar een ding zeggen, VET!
Echt zo leuk.. Je ligt in een band en gaat met de stroom mee van de rivier af. Langs deze rivier zijn allemaal barretjes waar je kan stoppen en wat te drinken kan bestellen :) eigenlijk doe je dus de hele dag bijna niks. Je ligt en je drinkt... een perfecte combinatie van 2 als je aan het reizen bent :)

De dag na het tuben hebben we de bus gepakt naar Ventiane. Hier moesten we onze visa regelen voor Vietnam. Dus minstens 2 nachten blijven.
In Ventiane is dus echt niks te doen. De eerste nacht zijn we naar een Laos Karaoke. Dit was wel echt te grappig, mee lallen in het Laos.

De volgende dag hadden we fietsen gehuurd om de stad te verkennen. Nu kwamen we er dus echt achter dat er niks te doen en te zien was. Uitendelijk wilde we maar naar het zwembad gaan, waar we veel te veel voor moesten betalen.
Eindelijk onze badoutfit aan getrokken kwamen we bij het pierenbadje wat je niet eens een zwembad kon noemen. Na een uurtje spetteren en spatteren in het pierenbadje begon het ook nog eens te regenen :(

Voor onze trip naar Vietnam hadden we de bus geboekt, eigenlijk wilde ik met het vliegtuig maar de eerst volgende beschikbare vlucht ging pas op donderdag en Ventiane was zo saai, dat ik daar niet langer wilde blijven.
Dit betekende dus een 26 uur durende busreis naar Hanoi...

We werden om 5 uur bij het reisbureau opgehaald.
De mensen in Laos zijn niet heel erg georganiseerd, dus na 1,5 uur rondrijden door ventiane werden we dan toch naar het bus station gebracht. De echte bus vertrok daar om 7 uur. De mensen in Laos noemen het een VIP bus, maar als dit VIP was, dan wil ik wel eens zien wat een normale bus is:)
De bus had geen Toilet en de stoelen waren gemaakt voor aziaten.. zelfs ik was al veel te groot, te dik en te breed voor zo'n stoel.
Deze bus zou de volgende 24 uur mijn huisje worden, hier moest ik gaan slapen, eten en mezelf zien te vermaken. Ik had er zin in :)

Het zitten in de bus viel me op zich nog wel mee. Alleen ik durfte bijna niks te drinken, want er was geen WC en er werden maar weinig plaspauzes ingelast. Gelukkig ken ik mezelf best wel aardig en weet ik dat ik ongeveer elk uur naar de WC moet.

In de bus waren Daniel Melissa en ik. Nog 4 andere backpackers en verder allemaal Locals. De locals staarden de hele reis naar ons. Ik voelde me net een atractie. Na 2 uur stopte we om wat te eten. Na de stop werden onze Backpacks uit het bagageruim gehaald en boven in de bus in het gangpad gelegd. Ook stapten er nog meer mensen in. De bus was dus overvol. Alle stoelen waren bezet. En het gangpad lag ook vol met mensen. Het was net een soort van Vee transport.

Eenmaal bij de grens aangekomen was het een grote Chaos. Er werd door elkaar gepraat en geschreeuwd. We moesten in de rij om Laos te verlaten. Een uur wachten, en dan door niemandsland naar de grens van Vietnam. De locals deden dit met de bus. Wij de backpackers moesten lopen door de regen.
Bij de grens moesten we weer in de schreeuwende rij. Alles gebeurde in Laos of Vietnamees dus we hadden geen idee wat er aan het gebeuren was met onze paspoorten. We hadden ze afgegeven, maar het duurde al een uur. Toen we ze eindelijk terug kregen moesten we terug naar de bus. De bagage halen, en weer terug naar het checkingpoint.
Na deze Check konden we eindelijk de bus weer in. Vervolgens kwamen er weer 2 soldaten de bus in om onze paspoorten te controleren. Eindelijk konden we weer verder. Na 4 uur van Chaos aan de grens.

Het was nu ongeveer 10 uur in de ochtend....
Nog 9 uur te gaan voordat we eindelijk in Hanoi aankwamen.

Na deze Lange Slopende busreis kwamen we eindelijk aan in Hanoi.
Mijn eerste indruk van Hanoi was niet zo goed!
De stad is Vies (zoals bijna elke stad in azie). Door de stad hoor je alleen maar toeterende auto's!
Het regende en ik was moe!!

Vandaag is mijn indruk van Vietnam wel helemaal veranderd.
De stad Hanoi is een grote Chaos, maar wel een gezellige Chaos.
Het verkeer is het ergst. Als je hier de straat over wilt steken moet je tot drie tellen, je ogen dicht doen, gaan en hopen dat je niet wordt geraakt door 1 van de honderd scooters.

De stad is druk, maar zo indrukwekkend en zo mooi.
Ik ben eerst een Tempel gaan bekijken in het midden van het meer in de stad! In de Tempels in Vietnam zie je veel invloeden vanuit China. vet mooi dus.
Daarna ben ik naar de Franse Gevangenis gegaan in het centrum van de stad. Deze is later ook gebruikt in de Vietnam war, om Amerikaanse piloten in gevangen te nemen. Het is echt bizar om te zien wat er allemaal gebeurd is. Zeker als je bedenkt dat het maar ruim 30 jaar geleden is.
Omdat de gevangenis zoveel indruk op mij maakte zijn we daarna naar het army museum gegaan. Om nog meer te zien over de Vietnam oorlog. Het is echt onvoorstelbaar hoeveel er nog terug te zien is van die oorlog.

Na het stukje cultuur snuiven in de ochtend, was het tijd voor SHOPPEN!!
Vet grappig we in Vietnam gebeurd ook alles op straat, je heb verschillende straten waar je dingen kunt kopen. heb je ondergoed nodig, ga je naar de ene straat, maar voor kleding naar de andere:)
Wij zijn naar een hele grote markt gegaan. Ook dit was zoals de hele stad een grote Chaos.

Maar ondanks deze Chaos is de stad echt super! morgen ga ik naar Halong Bay.

  • 22 Oktober 2008 - 15:43

    Donald:

    Wow dochter, gaat helemaal goed met je. Leuk dat je ook Vietnam nog even "doet". Ik zit op dit moment in de regen in Valencia jalours op je te zijn.

    Ciao

  • 22 Oktober 2008 - 16:26

    Mik:

    cool, nu alweer ff in vietnam. Tuben klinkt echt wat voor mij :P

    dikke kus

  • 22 Oktober 2008 - 17:34

    Isabelle:

    moppie als je de tijd ervoor hebt, ga naar SAPA!! tegen de chineze grens aan,...helemaal te gek!! ik herken zoveel van je verhalen echt super leuk!! ik ga je heeeel snel privemailtje sturen, maar omdat ik zelf over 2 weken ook op reis ben, heb ik het nogal hectisch en wil iedereen een klein stukje van mijn schaarse tijd!!!
    ik ben wel blij als ik terug kom van mijn reis dat jij dan ook bijna terug bent.... het was zo rustig in het G-unit kamp.... nu sabrina weg was en jij en judy.... !!

    blijf schrijven dan doe ik dat ook!!!
    loveyou long time ;-)

  • 22 Oktober 2008 - 17:39

    Trudy:

    Indrukwekkend al je verhalen.Leuke foto's heb je gemaakt.
    kusssssssss

  • 22 Oktober 2008 - 19:45

    Moos:

    Cool al je verhalen Rian!! Vind het iedere keer weer gaaf om je belevenissen te lezen!!

    Dikke X

  • 22 Oktober 2008 - 19:46

    Moos:

    HAHA die foto van die overvolle bus ook... Echt wat voor jou, ;)

  • 23 Oktober 2008 - 08:10

    Sashanna:

    He Lieve Rie,

    Inderdaad wat Bel zegt, ik herken je verhalen echt zo goed!!!!

    En Sapa is het geld en de moeite echt waard, maar Halong Bay was ook te vet.

    Verder moet je gewoon een ticket kopen van 25 dollar waarmee je helemaal van Hanoi naar Saigon kan gaan en onderweg op en afstappen. Vet gezellig ook!

    We missen je wel hoor.

    (k)

  • 23 Oktober 2008 - 20:40

    Marja :

    wat beleef je weer veel en het blijft leuk om te lezen en wat een levens ervaring heb je er weer bij aan het einde van de rit . en als je terug komt zal je op kijken wat onze Chicky-Sola allemaal zegt en wat zullen die kindertjes hier in nederland jou missen maar geniet maar lekker hoor van je mooie reis dikke kus

  • 24 Oktober 2008 - 13:05

    Kim:

    Kim is een beetje brakky brakky nader info...laat ik dat maar privé doen :)
    Je bent behoorlijk op doorreis. TOP goed bezig er lekker alles uithalen wat erin zit.
    Jammer dat je alleen met zoveel mensen in de bus moet zitten en dat je toch nog lekker kon spetteren bij een zwembad in de regen. GOED BEZIG....

    MISSS JOU

  • 24 Oktober 2008 - 16:12

    Anja Belle's M@:

    wat een leuke foto's en verhalen heb je weer,ja dat reizen is afzien :-(
    he,16 uur in een bus is niets...ach ja als je niets onderneemt maakt je ook niets mee zeg ik altijd maar.:-))
    veel plezier nog!!

  • 26 Oktober 2008 - 16:13

    Mike En Friet:

    hey hippie
    we hebben gelezen dat je het naar je zin hebt.
    dat is fijn om te horen het gaat ook goed met ons het regent en me voet zit in de prak maar veder gaat het goed .
    veel pezier nog daar! en we missn je wel een beetje hoor!!!

    XXXXXXXXXXXXXXX

  • 26 Oktober 2008 - 20:44

    Pat Van 10:

    ik vind t maar stoer van je hoor. dat je het kan en durft ben trots op je kussie

  • 28 Oktober 2008 - 14:13

    Claar & Lau:

    Wat een mooie verhalen!!! Haha, het kapotte busje in Laos is er niets bij... En leuke foto;s van't tuben! Beetje red bull is goed voor de camera:) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Azie 2008/2009

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2009

DIVE MASTER

02 Februari 2009

Een impuls...

24 Januari 2009

Diver, diver are you allright, I'm a rescue diver!

08 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

20 December 2008

spie spa spinnetje....
Rianne

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 39991

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 27 Augustus 2010

South africa

09 September 2008 - 21 April 2009

Azie 2008/2009

Landen bezocht: