Luang Prabang - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

17 Oktober 2008 | Laos, Vangviang

Sawadika!!

Na meer dan een week Chillen in het Hippie dorpje Pai werd het toch eens tijd om te vertrekken. Ik was bang dat ik er anders zou blijven wonen :)

We hadden de Slowboat naar Laos geboekt. Om 8uur 's avonds werden we opgehaald en gingen we met een minivan naar de haven. Hier kwamen we om 4 uur 's nachts aan, dus konden we nog 3 uur slapen voordat we naar de haven moesten.

Op de boot was het eigenlijk vet gezellig. lekker de hele dag zitten borrelen met de Engelsen (want dat kunnen ze).
In de avond stopte we bij een dorpje om te overnachten. Het dorpje had maar electriciteit tot half elf dus daarna werd het hele dorp verlicht met kaarsjes.
De volgende dag moesten we weer de hele dag met de boot. Deze dag begon de borrel alleen wat vroeger.
Tegen de tijd dat we dus eindelijk aan wal waren waren we gebroken :)

De eerste dagen waren we in Luang Prabang. Een vet klein dorpje in Laos.
We zijn naar de watervallen toe gegaan. Dit was vreselijk toeristisch maar wel super groot.
Ik heb nog nooit zo'n grote waterval gezien. Toen kwam de klim naar boven, een smal glibberig weggetje naar de top van de waterval.
De top was niet gemakkelijk te bereiken doordat het de dagen ervoor had geregend.
En eindelijk bij de top aangekomen.......
Viel het natuurlijk weer moeilijk tegen, je kon net over het randje heen gluren, maar dan zag je eigenlijk nog steeds niet echt iets!!

De dag daarna wilden we bij de tempel op de berg de zonsondergang bekijken. Maar helaas een maal boven gekomen was de lucht helemaal dicht getrokken. Het uitzicht was wel super!

Woensdag ochtend namen we de bus naar Vang Vieng. Het het hele busje zat vol met de mensen die ik had ontmoet op de slowboat dus het was een dolleboel in het busje ;)

Tot dat ongeveer halverwege de weg....
Het busje ermee ophield. De versnellingsbak was kapot. Dus daar stonden we dan, met zijn allen op straat, in de brandende zon, naast het busje. De bagage werd van het dak gehaald en we konden duidlijk niet meer verder!

Er kwam een andere minivan langs en die besloten ons te helpen. De bagage werd overgeladen naar het dak van dit busje.
Met dit busje konden 6 van ons mee.
Nu kwam er ook nog een vrachtwagen aan, de andere mochten met de vrachtwagen mee.

Eindelijk kwamen we in Vang Vieng aan, na een helse rit. In Laos zijn de wegen niet zo goed als in Thailand, dus sommige stukken weg missen, er zitten kuilen in etc. Ik was dus helemaal kapot toen we eindelijk aan kwamen.
Maarja toen stonden we op het busstation, met een deel van de bagage van de andere, in de stromende regen.
We besloten om alle bagage mee te nemen en te hopen dat we de andere zouden zien.
Gelukkig is dat allemaal goed gekomen.

Vandaag gaan we tuben, dus ik heb er zin in!!!!!

  • 17 Oktober 2008 - 07:07

    Frank:

    Je maakt wat mee op je thaise trip!! Heel veel plezier nog meid!

    Kus Frank

  • 17 Oktober 2008 - 08:26

    Kimmyyyyyy:

    Moppy hoe gaat het nou met je ruggetje, want die graat krijgt wat te verduren in zo'n lichaam als die van jou!!!
    Lief dat je zo goed voor de anderen bent maar je bent uiteraard in Thailand en daar is het vrede op aard. Ne zoiets als Lowlands maar dan minder duur minder muziek en meer natuur en aan de andere kant van de wereld. (jah ik probeer het me gewoon in te beelden, wat kan ik anders ;-))
    IIg ik mis je denk aan je en het leven gaat hier gewoon door...

    X je Matty

  • 17 Oktober 2008 - 08:30

    Chicky:

    Rianne????
    Weet je wat ik kan...

    Al 2 woorden aan elkaar klakken. Zoals DJ uitlaten en eten make.
    Knap hé
    We zijn naar het Nijntje Museum geweest met Isabelle oma en mamma en ik gilde het uit van plezier...
    Ik ben blij dat ik je kom halen want dan kan ik jou naam ookal zeggen.
    X je dinnetje Chicky-Sola

  • 17 Oktober 2008 - 10:33

    Willy:

    vet hoor! zou zo graag met je ruilen. Hebben de verwarming alweer een paar dagen aan staan hier:S
    geniet er nog maar even van, voor je het weet sta je je konijn weer te verschonen. x wil

  • 17 Oktober 2008 - 17:38

    Trudy:

    Het lijkt me ontzettend gezellig om zoveel verschillende mensen te ontmoeten. Ik denk dat wij volgend jaar ook maar eens naar Thailand gaan. kus en tot schrijfs
    Dit verhaal heeft wel lang op zich laten wachten.

  • 18 Oktober 2008 - 08:25

    Mirko:

    Hoi Rianne!

    Op het moment ben ik bezig met het schrijven van een boek over reis-ervaringen en -impressies. Hiervoor ben ik opzoek naar verschillende (reis)verhalen van enthousiaste globetrotters . Ik zou het ontzettend leuk vinden om jou via de email een interview te sturen (zodat ik eventueel een stukje van jou verhaal kan verwerken in het boek).

    Heel veel plezier!, en ik hoop van je te horen!

    clemens.gaugerica@gmail.com

  • 18 Oktober 2008 - 11:33

    10:

    Ben blij dat je het naar je zin, je verhalen zijn leuk dus blijven posten!

    Dikke Kuss

  • 18 Oktober 2008 - 12:35

    Isabelle:

    Laos is de bom!tuben geweldig.... eeehm die jongens op de foto he??!! vertel je ze wel eens over je leuke vriendin Isabelle uit nederland?? je mag ook best mijn nummer geven hoor... geen probleem :-D (heerlijk die backpackboyz!)

    haha have fun chicky!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Azie 2008/2009

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2009

DIVE MASTER

02 Februari 2009

Een impuls...

24 Januari 2009

Diver, diver are you allright, I'm a rescue diver!

08 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

20 December 2008

spie spa spinnetje....
Rianne

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 39995

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 27 Augustus 2010

South africa

09 September 2008 - 21 April 2009

Azie 2008/2009

Landen bezocht: