Pai Hippie Town - Reisverslag uit Pai, Thailand van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu Pai Hippie Town - Reisverslag uit Pai, Thailand van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu

Pai Hippie Town

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

08 Oktober 2008 | Thailand, Pai

sawadikaaaaa!!!

Na mijn avondturen in de tempel was ik toe aan wat ontspanning. We besloten om naar Pai te gaan. Dat is een klein hippie dorpje in het noorden van Thailand. We hadden gehoord dat er eigenlijk helemaal niks te doen is, dus waren we van plan maar 2 dagen te blijven. Nu 6 dagen verder en ik zit er nog!

Het dorpje is erg klein maar iets van 3 straten. Overal waar je kijkt zie je winkeltjes met hippie spulletjes en zijn er reggea barretjes. echt vet gezellig!!
Je ziet hier ook alle soorten hippies rondlopen, van jonge backpackers, tot oude backpackers die het dorp waarschijnlijk nooit meer verlaten hebben.
Ons hostel zit naast de TING TONG bar, dus dat komt goed uit.
De eerste avond zijn we dan ook eerst naar de reggeabarretjes gegaan en daarna de hele nacht blijven hangen in de TING TONG, in de ting tong was het vet rustig en er werken allemaal thaise blije homo's. Een lekker sfeertje dus, voelde me gelijk helemaal thuis. Dus ben gelijk ook maar achter de bar gaan staan, om de mannen even te helpen :)

De tweede dag zijn we met een scootertje de omgeving van pai gaan verkennen. Ik had een surfshort aan met een roze truitje. Ik kreeg daarbij van de scooter verhuur een roze helm en een rode scooter. Ik was dus net BARBIE. erg lief.
De omgeving van Pai is echt super mooi. De bergen, Jungle, Watervallen. Het is echt super vet om dat allemaal te zien.
We zijn eerst naar de Hot Springs gereden. Alleen deze waren voor mij een beetje te Hot. Elke keer als ik het water in probeerde te gaan had ik het gevoel dat ik net als een kreeft levend werd verbrand. En als ik mijn voet dan uit het water haalde was deze ook zo rood als een kreeft. De andere waren wat stoerder als ik en zijn lekker in het kokende water gaan badderen. Hierna zijn we de watervallen en het Natuurpark gaan bekijken.
Na deze dag vol met Natuur en Cultuur, moesten we natuurlijk even nagenieten in de TING TONG.

De derde dag had ik een kater en verschrikkelijke trek in Pizza en Wijn. Na lang zoeken in de 3 straten van Pai, kwamen we dan toch bij een thais-italiaanse Pizzaria, maaaarrrr...... de pizza was Geweldig. Eindelijk kon ik ook weer wijn drinken. Het was zelfs nog lekkere Italiaanse wijn. Alle andere wijn die je hier namelijk krijgt is niet te drinken, en verschrikkelijk duur.

De dagen erna zijn we een raftingtour gaan doen van 2 dagen. Natuurlijk was ik van te voren een klein beetje gespannen. dus had ik een veilig plekje aan de linkerkant in het midden van de boot veroverd. Zodat er voor en achter me iemand zat die me kon tegen houden als ik uit de boot zou vallen.
En dat was maar goed ook........
Na de eerste Rotsen, stroomversnelling en het kleine watervalletje zag ik het water ineens erg dichtbij komen. Gelukkig wist een van de jongens achter me te grijpen en terug de boot in te trekken :)
Bij het raften stopte we steeds bij watervallen en hotsprings. Dit was steeds ook wel even nodig om bij te komen van het peddelen.

De nacht sliepen we in een camp midden in de jungle. Hier was echt helemaal niks, alleen een houten vloer, een dak boven ons hoofd en een gat in de grond waar we konden plassen.
Om zes uur s' avonds wordt het donker. Maar hier was het echt donker. Alles om ons heen was git zwart. 's avonds toen iedereen al naar bed was (20.00) en ik nog niet kon slapen zat ik met Danielle nog te praten buiten bij een kaarsje. Tot dat ons kaarsje uit ging. We konden niks meer zien, je hoorde alleen de geluiden van de dieren om je heen. Op de tast, samen met mijn goede richtings gevoel :) hebben we dan toch de weg terug gevonden naar onze slaapplaats.

De dag erna was de Rivier nog heftiger omdat het de hele nacht had gestord-regend. Maar gelukkig. Ik heb het overleefd:)




Voor foto's van mijn vorige bericht kun je kijken op www.monkchat.net

  • 08 Oktober 2008 - 07:10

    Mik:

    Leuk die foto's van de tempel. Echt heel cool raften en ook nog in de jungle slapen!! Dikke kus

  • 08 Oktober 2008 - 07:26

    10:

    Je verhalen zijn zo leuk ! ps. ik ga nu nieuwe foto's plaatsen

  • 08 Oktober 2008 - 08:38

    Isabelle:

    ooohww wat heerlijk zo'n hippiedorpje. Echt van die plekken waar je heel lang blijft hangen he,...juist omdat er niks is, in VangVien in Laos heb je dat ook, je moet daar ook eht heen gaan!!! echt TE cool!
    maar mooi verhaal weer!!
    en Wijn drinken ook nog, hoe relaxt is dat,...
    nou ik proost een Singha'tje op je vanavond!
    dikke kus

  • 08 Oktober 2008 - 08:47

    Kim:

    Bikkel!!
    Wel relaxt dat je naast de Ting Tong slaapt, zo ook echt iets voor mij zijn. Aangezien ik het stappen weer helemaal te pakken heb! Neem je wel een leuke hippy ketting of tas voor me mee?

    Dikke kus vanuit t kabbelende NL

  • 08 Oktober 2008 - 09:22

    Judy:

    Heeeeeeej rian! Leuk verhaal weer! Mieke en ik willen ook ZEKER naar pai :)
    Ik heb je net gemailt via hyves over DE gezellige ontmoeting van ons allen :)

  • 08 Oktober 2008 - 12:25

    Conny:

    Gaaf dat je het zo naar je zin hebt. Ik heb wel moeten lachen om je verhaal over het mediteren, zou ook niets voor mij zijn. 3 dagen niet praten en niet roken, vooral dat roken. Vet dat je zulke leuke dingen doet en je foto's onwijs leuk. Nog heel veel plezier. kus.

  • 08 Oktober 2008 - 13:56

    Trudy:

    Weer zo'n lekker lang verhaal. Ik krijg zin om ook naar Thailand te gaan.kus

  • 08 Oktober 2008 - 18:30

    Robbert:

    Hey zusje!!!

    Super cool dat je in Pai bent. Ben ik ook echt een super tijd gehad. Die Italiaan waar je zit is naast de brug over die rivier toch?

    Als die er nog zit weet ik nog wel een plek waar je lekkere wijn kunt drinken voor weinig. Op de "hoofdstraat" in de buurt van het politie bureau zat een bar Shisha. Daar kon je super grote glazen (rode) wijn drinken voor 100bath. Super lekker.

    Veel plezier nog zusje!!!! Blijf maar lekker daar want hier is het allemaal maar koud en nat!

  • 09 Oktober 2008 - 20:48

    Marja:

    kim zei mam je moet echt Rian volgen hoor dat vind je echt heel leuk dus heb ik net al je verhalen zitten lezen ,en wat vind ik het leuk om te lezen hoe jij alles beleeft en het verhaal van de tempel ja dat vind ik het mooist zou voor mij ook wel eens goed zijn 3 dagen niet praten 3 dagen niet eten met plezier en ach het drinken maakt me nietuit hihhihi
    het is best wel goed voor je eigen ikkie om niets te zeggen en alleen maar te denken dan ben je echt op je zelf aan gewezen en dat lijkt me ook wel eens een belevenis ,moet wel zeggen dat ik niet iets heb met een verland ben liever dicht bij huis maar als ik jou verhalen zo lees en die van Isabell in het verleden dan krijg ik toch wel een nieuwschierigheid en als kim dan roept laten we met elkaar naar thailand gaan dan ga ik toch steeds na denken dus wie weet doen jou verhalen mij wel eens naar thailand gaan , nou Rianne heel veel plezier doe voorzichtig en ik hoop nog heel veel te lezen
    dikke kus van marja moeder van kim en oma van Chicky-Sola

  • 10 Oktober 2008 - 12:34

    Ellen Vd Instuif:

    Hoi Rianne,

    wat ontzettend leuk dat je het zo naar je zin hebt! Het duurde even voor ik je pagina had gevonden, maar met wat hulp van Isabelle is t allemaal goed gekomen. Vanaf nu hoef ik niks meer van je leuke verhalen te missen! Tot snel X LL

  • 13 Oktober 2008 - 20:54

    Sashanna:

    Poppie!!!

    Ik wil meer foto's

    :-(

  • 15 Oktober 2008 - 19:59

    Isabelle:

    tijgerrrrrrrrr!! kom op met je verhalen!! weet je wle dat je niet kan pinnen in laos?? en dat alle kinderen en mensen alle dieren doodmaken, om ze op te eten of gewoon voor de lol, vang vien is echt een TE gek dorpje waar je veel te lang gaat blijven hangen en heeel erg veel friends gaat kijken!!!

  • 15 Oktober 2008 - 20:50

    Anja (belle's M@):

    Hee Rianne
    wat leuk allemaal om je avonturen te lezen,stoer hoor!Wat een leuk land dat Thailand he?geweldig toch en nu ga je naar Laos hoorde ik van Belle,te gek hoor.Grappig dat je jaren geleden de hele dag bij ons thuis was toen Belle thuis kwam na haar reis van Thailand en laos,en je studeerde nog,maar zei wel,eens ga ik ook...en je maakt het waar!:-)
    Heel veel plezier nog en geniet!!

  • 16 Oktober 2008 - 17:39

    Camilla:

    Hay Chicka!!

    Wauw, wat een verhalen en wat een super leuke dingen ben je allemaal aan het ondernemen, echt heel erg leuk! Wat goed ook van je dat je zo'n trekking bent gaan doen. Haha, ik had het na een keertje al lang gezien, eigenlijk heel erg. Heb je trouwens dat liedje al gehoord, toe-toe-toe-toeoe-tam-tam.. Ik ben super benieuwd of het je iets zegt, want dat liedje hoor je daar namelijk best vaak! Ik wilde je ook nog iets vragen: heb je dat gerecht met rijst en cashew noten en curry al gegeten? Ik vond dat toen zo extreem lekker, weet jij hoe het heet of zou je misschien een keer als je uit eten bent op en menu kaart willen kijken hoe het heet. Ik kan het namelijk niet vinden op internet. Ik weet dat je wel betere dingen aan je hoofd hebt als dat, maar als je een keer er aan denkt zou ik dat super lief vinden.
    Anyway Rian, nog veel plezier meis!

    Dikke kus, Mill

  • 18 November 2008 - 11:11

    Robin:

    hey chickie!
    ben blij dat je t zooo leuk hebt! echt stoer ben jij hoor... dapper 3 dagen in een tempel vooral als je nagaat dat er niet veel mensen zonder adhd zo druk onrustig en praatziek zijn als jij! maar wel op de goede manier natuurlijk!!!mis jou hou van jou kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pai

Azie 2008/2009

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2009

DIVE MASTER

02 Februari 2009

Een impuls...

24 Januari 2009

Diver, diver are you allright, I'm a rescue diver!

08 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

20 December 2008

spie spa spinnetje....
Rianne

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 39987

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 27 Augustus 2010

South africa

09 September 2008 - 21 April 2009

Azie 2008/2009

Landen bezocht: