glibberen en glijen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu glibberen en glijen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu

glibberen en glijen

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

29 September 2008 | Thailand, Bangkok

Na een nacht te hebben geslapen op eeb bed, met een soort van kuil in het midden werd ik helemaal gebroken wakkker. Kon bijna niet staan van de pijn in mijn rug!! lekker begin van de trekking.
Met ogen zo klein als die van de gemiddelde Thai de tuk tuk in, op weg naar de jungle.

Op weg naar de jungle, stopte we eerst bij een markt, hier werden alle soorten 'eetbare' insecten verkocht. Ik kon natuurlijk mijn grote muil niet houden en vertelde stoer dat ik die wel zou eten na de jungle tocht, omdat ik nu niet ziek wilde worden ;) hahaha, die opmerking werd natuurlijk gelijk vaste gelegd, na de jungle tocht zouden wij met zijn alle een lekker diner bij elkaar sprokkelen.

In de bergen aangekomen gingen we eerst naar de olifanten. Wat ik eigelijk een soort van zielig vond. De dieren zagen er wel heel goed uit, maar ze waren nou niet echt lief voor de dieren ofzo.
Ze waren wel heel lief voor de kleintjes, die gingen we wassen in de rivier:)

Daarna begon de tocht, op mijn nikies met een rugzakje op door de jungle. Het begon allemaal wel relax en rustig. Maar toen moesten we de berg op. Vet zwaar dus!
Zo langzaam aan begon in mijn spieren te voelen, en spijt te krijgen van het sigaretje wat ik net had gerookt. Begint het ook nog eens te regenen, (en dan bedoel ik niet een fris Nederlands buitje, EEN WATERVAL KWAM UIT DE LUCHT) ik was in 2 seconden doorweekt!

De tocht ging door, maar nu zeiknat op mijn nikies, met mijn rugzakje de berg op!!
Eindelijk kwamen we boven op de berg aan in een dorpje.
Boven op de berg was het echt onvoorstelbaar mooi. Het enige wat je had waren de houten hutjes van de locals, bergen, groen en die heerlijke berglucht. Het was echt zo mooi. Als het zou kunnen was ik er zo een week gebleven om vanaf de berg naar beneden te kijken.

Voor het eten zaten we nog lekker met zijn allen voor de hut. Waar we een dorpsdelicatesse kregen aangeboden!
Gefrituurde WORM!!
Ik ook met mijn grote muil op die markt! nu kon ik natuurlijk niet weigeren. Dus verstand op nul en eten. En eigenlijk, was het nog lekker ook. Echt een soort van Chipje!!

De volgende morgen werd ik weer gebroken wakker, nu lag ik niet in een kuil, maar gewoon op de grond!
Denk dat ik er maar aan moet wennen.
Nu begon de trekking al vroeg.
Dus natte schoenen weer aan en weer lekker op pad. Het is echt geweldig om door de jungle te lopen, het zijn allemaal kleine paadjes, weggetjes en beekjes. De natuur om je heen is zo mooi en het water in de beekjes is zo helder. We zijn naar 2 watervallen gelopen. De tocht was echt moeilijk zwaar, heuvel op heuvel af, en de weggetjes waren vet glad om dat het de dag ervoor zo had geregend. Het was glibberen en glijen door de jungle.
Maar de waterval was echt vet.Je kon er vet relax zwemmen, en vooral afkoelen want het water was ijskoud.

Aan het eind van de dag sliepen we in een camp, midden in de jungle, je had er niks. Alleen het hutje waar we sliepen.
Het is echt zo vet, als je in de avond in de jungle slaapt, je hoort zoveel dieren geluiden.

De laatste dag, stond er natuurlijk weer een hele wandeling voor de boeg, maar ik kon mijn schoenen echt niet meer aan! ze waren nog steeds nat! Dus had ik het geweldige idee om op mijn slippers te gaan:)
Maar dat was moeilijker dan ik dacht, je hebt namelijk weinig tot geen grip, de paden waren nog steeds nat. Dus daar ging ik, binnen 5 minuten lag ik onderuit. Maar natuurlijk eigenwijs, en heb mijn slippers lekker aangehouden.
Dus uiteindelijk 4 keer gevallen, vol met modder, maar ben wel lekker op slippers gegaan;)

De dag eindigde met raften over de rivier!! Dat was wel heel vet!
Na het raften, gingen we bamboo-raften. En dat was vooral heel grappig, met zijn 12en op een bamboo-vlot. Het vlot dreef niet eens meer. dus daar zat ik, op een vlot, tot mijn middel in het water :)

Hierna gingen we terug naar het guesthouse, lekker douchen!!

Het moeilijkste van mijn hele backpack avondtuur is:
Het niet kunnen douchen!!!
Daar moet ik wel echt aan wennen.

  • 29 September 2008 - 05:46

    Trudy:

    Hoi Rianne,
    Een lekker lang verhaal en leuke foto's.De groep ziet er ook gezellig uit. Volgende keer stevige wandelschoenen mee. Don en Robbert zijn weer naar Assen om te racen.

  • 29 September 2008 - 07:31

    Isabelle:

    super super super super.... tsja, want moet ik zeggen, je avontuur begint nu pas echt te beginnen!!!echt te gek ben echt super trots op je, dat je het allemaal wel mooi doet in je eentje!!!
    dikke kus

  • 29 September 2008 - 10:46

    10:

    Topper

  • 29 September 2008 - 16:54

    Manon:

    wat vet allemaal!!!

    en kijk dat is nou pas echt een waterval, hahaha!

    de dikste kus voor jou x x x

  • 01 Oktober 2008 - 06:40

    Kim :

    OK een paar dingen!!!

    Ten 1ste wat kan je toch leuk schrijven MOP, ik zit er helemaal op zijn Rian's in en dat vind ik zo leuk omdat het dan net lijkt of je voor mijn computer zit met Chicky op schoot je verhaal te vertellenn...;-)
    Ten 2e GATVERDAMME dat wormpje iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeuuuulllllwwww!
    Het idee is alsmerig dan is i notabene nog gefrituurt ook en dan eet je m op als een soort van Chipje GATVERDAMME, GAT GAT GATverdamme ik krijg hier s'ochtends om 8uur best een flinke wegtrekker van RianneRian.
    En ten 3e BIKKEL op je slippers een trakking doen ik vind je een kanjer maar dat heb ik je altijd al gevonden. Ik mis je

  • 01 Oktober 2008 - 06:42

    Chicky:

    Lieve Rianne ik bennu een beetje ziekys maar kijk uit naar de feestdagen!
    Dikke kus van mij

  • 01 Oktober 2008 - 14:29

    Mik:

    Vet! Top met zo´n groepje!! xxxxx

  • 01 Oktober 2008 - 15:32

    Judy:

    Heeeeeej coole chick! Wat ben je lekker op pad :) daar in thailand! Mieke en ik komen je over 5 dagen vergezellen in thailand en 14 oktober zullen we elkaar zien! VET!!!

  • 02 Oktober 2008 - 09:28

    Mieke:

    hee wormpie!!

    Hahaha. Ja je moet je naam wel hoog houden. Ik ben benieuwd wat er nog meer op je lijstje komt te staan. owwwwww...!! ik heb er zo zin in om elkaar daar te zien en samen een worm op te eten maar dan wel met een biertje erbij (haha). Ik ga straks met judy de stad in om de laatste spulletjes te kopen! Nog 3 nachtjes slapen!! Tot snel babe!PS:smeer je voeten maar lekker in met creme xx

  • 02 Oktober 2008 - 11:00

    Lisette:

    Heey meis,

    supersupersuperleuk allemaal om te lezen en supermooie foto's. Ikke helemaal jaloers hihi

    Gaat je goed daar!

    dikke kus voor jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Azie 2008/2009

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2009

DIVE MASTER

02 Februari 2009

Een impuls...

24 Januari 2009

Diver, diver are you allright, I'm a rescue diver!

08 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

20 December 2008

spie spa spinnetje....
Rianne

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 39992

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 27 Augustus 2010

South africa

09 September 2008 - 21 April 2009

Azie 2008/2009

Landen bezocht: