stinkend door Bankok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu stinkend door Bankok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu

stinkend door Bankok

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

25 September 2008 | Thailand, Bangkok

Toch maar weg van Ko tao, Ik was bang dat ik te lang ging blijven hangen, waardoor ik alleen het zuiden van Thailand zou zien.
Dus ik ben maar is op de kaart gaan kijken. Een plaats geprikt en naar een reisbureautje gegaan.
Volgende bestemming is Chang Mai.

Ik wilde eigenlijk met het vliegtuig, maar dat was vet duur...
Dus het werd de trein.

De avond voordat ik weg ging hadden we nog een feestje op de duikschool, echt te bizar.
2 Jongens waren Dive- Master geworden, en om het te vieren moesten ze de snorkel test doen.
Dus met duikbril, snorkel en fins, moesten ze allerlij testen doen.
En uiteindelijk een bucket drinken, met mask op. Dus dat is alleen drinken en niet ademen. Vet bizar, de jongens waren Zoooo dronken!

De dag erna had ik de boot, met een paar meiden van de duikschool, dus dat was wel gezellig en makkelijk reizen.
Maar de meiden gingen met de bus naar bankok en ik met de trein, dus vanaf dat moment moest ik het voor het eerst alleen gaan doen.
Iets wat ik lastiger had ingeschat dan het eigenlijk is.

De nachttrein in Thailand is best relax, van de 12 uur heb ik er denk ik 8 geslapen!
Maar toen....
Ik kwam om 5 uur 's ochtens aan in Bankok, stinkend van het zweet op Ko tao, stinkend van het zee water op de boot en stinkend van het slapen in de trein.
Nergens kon ik douchen. Dus ben ik maar stinkend de stad in gegaan.

Ik wilde het mezelf extra moeilijk maken, dus na het dumpen van mijn bagage, wilde ik met de bus naar the grand palace. Dat was best grappig met allemaal Thaien in de bus die geen woord engels spreken.
Ik ben eerst gaan Chillen in het park. Vet leuk een groep Thaise bejaarden nodigde me uit voor hun thee kransje in het park. Heb dus lekker thee gedronken en banaantjes gegeten met de locals.

Daarna ben het paleis en de liggende buddha gaan bekijken. De Tuk Tuk drivers wilde me natuurlijk oplichten door te vertellen dat het paleis dicht was etc. Maar gelukkig was ik daar thuis al voor gewaarschuwd.

Maar om een uur of 2 was ik het wel zat. was moe en wilde eigenlijk gewoon lekker douchen.
Hier merkte ik dat op dit soort momenten alleen reizen wel lastig is. Het is best relaxt als je dan iemand bij je hebt.

Eindelijk ging mijn 2e trein om half 8. Dat was wel weer leuk. Had een gezellige backpacker tegenover me.
De trein deed er 14 uur over, en kon als een van de weinige gewoon slapen dus ik was er zo.

Heb nu een vet leuk hostel gevonden. Alle kamers zijn in verschillende kleuren en muurschilderingen. echt vet leuk. Ik deel een kamer met een iers meisje. Morgen begint een trekking van 3 dagen. Heb er zin in!!!!!

• 25 September 2008 - 09:55

Rianne:

Ben het kabeltje natuurlijk weer vergeten.
    Dus de foto's komen weer later

• 25 September 2008 - 11:14

Kim En Chicky:

Goed bezig babe!
    Echt leuk dat je gezellig bent uitgenodigd bij de ouwevandage! Dat maak je alleen mee als je alleen bent lijkt mij.

Ga vooral zo door! Sabrina gaat over iets langer dan een uurtje de lucht in en dan ben je niet meer alleen.
    SUPER!!!! Dikke kus van ons

• 25 September 2008 - 11:17

Sashanna:

Schatje Patatje,

Stoer hoor moppie dat je alleen bent!!!!!

En jemoet nou wel even met foto's komen hoor.

En goed dat je lekker aan het socialisen bent met de locals.....

Kus

• 25 September 2008 - 15:48

Trudy:

Erg leuk om die gezellige verhalen van jou te lezen. Nu de foto's nog, ben erg benieuwd!!!! dikke kus

• 25 September 2008 - 18:33

Isabelle:

klinkt goed allemaal!! ben jalooeehoerss! fucking 3 dagen de jungle in....hoe cool is dat !! geef de slangen een kusje,...en neem een doppie sangsom voor mij!!! ik koop 100 foto's voor je!! moet je er wel wat meer gaan plaatsen!!

• 25 September 2008 - 18:35

Isabelle:

Yup gelukt,... je hebt ruimte voor 100 foto's!!

• 25 September 2008 - 19:29

Donald:

En niet eens beroofd?? Gaat helemaal goed komen met je :-)
    Veel plezier verder.

Ciao

• 26 September 2008 - 09:21

10:

Zijn trots op Rianne, blijf genieten lieverd

• 26 September 2008 - 21:25

Manon:

hey lieverd!!

leuk die verhalen van je...en die foto van elmer, hahahaha!!! ik mis je echt vet en ook het samen zijn in thailand. hier stinkt het huis naar de verf (de buurvouw heeft het op d'r heupen) en de wc lekt weer eens...hahaha!! maar met onze diertjes gaat alles goed :) heb trouwens ook nog ff je wasje opgevouwen ;)

denk aan je en heel veel liefs x x x manon