ons roestige oude gammele bakkie!!! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu ons roestige oude gammele bakkie!!! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu

ons roestige oude gammele bakkie!!!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

21 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Durban

Daar is ie dan...
Eindelijk mijn nieuwe verhaal.
Het duurde even.. maar beter laat dan nooit.

De laatste maand is er veel gebeurd.
Ik moest heel erg wennen aan mijn nieuwe omgeving en mijn nieuwe plekkie.

Er is zoveel gebeurd, dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnnen.

Allereerst zijn we gelijk de tweede week dat ik hier was al begonnen met een baan op een duikschool.
Het werk is heel leuk... alleen de duikschool wat minder.
Dus aan het eind van deze maand stoppen we alweer met deze baan en verhuizen we naar sodwana bay.
Julian heeft daar al een baan als een instructeur, alleen ik nog niet.
dus dat wordt freelancen, en proberen zo snel mogelijk een baan te krijgen.

Verder hebben we een auto gekocht..
een heel oud gammel roestig wrack, maarja als dive-master verdien je niet zoveel. en we hebben nu in tenminste vervoer, want openbaarvervoer is in zuid- afrika niet echt een optie....

Met ons gammele bakkie gingen we op pad naar een game- reserve (lees wildpark/ ' grote dierentuin waar de dieren los lopen' )

zo hop hop, tuf tuf.. picknick mand in de achterbak en daar gingen we (EINDELIJK!) want ik was al bijna 2 maanden in zuid- afrika en nog geen zebra gezien!

gelukkig heb ik zo'n goed richtingsgevoel en vonden we het park snel.

In het park aan gekomen gingen we op zoek naar de zebra... gelukkig waren de zebra's wel wat geluid gewend want uit ons oude gammele bakkie komt toch een lawaai (misschien moeten we wat aan de uitlaat doen).
duss als snel zagen we een kudde zebra's. (ik moetst kiki de groeten doen van ze)
verder zagen we al gelijk een hoop struisvogels en nijlpaarden, en we waren nog geen half uur binnen.

vrolijk tuffte we verder in ons bakkie, en toen moesten we berg afwaarts.. vet stijl, maar ons bakkie zette goed door en kwamen veilig aan in de valei..

wijntje dr bij.. slaatje dr bij en picknicken maar (romantisch).

wat we allebij niet hadden gerealiseerd... is dat als je ergens een berg af gaat.. moet je ook ergens weer omhoog..


O. O. O... dat is wel heel erg steil!!

Maarja.. we hadden geen keus.. dus aan loopje gas erop.. en gaaaaaan..

MAAR jammer joh, halverwege begonnen we steeds meer achteruit dan vooruit te gaan.

dus poging 2.. iets groter aanloopje..
iets meer gas er op en GAAAAAANNN..

MAAR.. na 2/3 gingen we toch weer achteruit naar benenden.

Dus het was nu of nooit.. 3 keer is scheepsrecht, we wisten als het nu niet ging lukken.. dan moesten we een nachtje in het park blijven.. want leg maar is uit, naast welke berg je staat met je autootje!

Dus we deden samen een gebedje, we namen nog een grotere aanloop.. en daar gingen we...

Gassen gassen gassen..
wat rook uit de moterkap,
Rond vliegen plastik...

maar we haalde het!

Gelukkig!!


Na deze ervaring besloten we het rustiger aan te doen met ons karretje...
dus bleven we op de grote paden, (geen bosweggetjes meer)

en zagen we nog een paar vet grote neushoorns..

wat een dag, wat een dag!!

I LOVE SOUTH AFRICA!!!

  • 21 Oktober 2009 - 15:38

    Rianne Huigen:

    Vriendjes en vriendinnetjes!

    ik ga zo snel mogelijk foto's online zetten, maar ben nu op werk en heb hier geen foto's!
    dus waarschijnlijk kan ik ze zaterdag online zetten!!

    KUSSS

  • 21 Oktober 2009 - 16:06

    Mik :

    Ik kon het niet beter treffen om je nog net ff op skype te zien! Ik mis je zo! Hopelijk gaat het lukken met je visum mop... Ben benieuwd naar de foto´s van je roestbakkie!

    Kus


  • 22 Oktober 2009 - 06:34

    Kim En Chicky:

    Darling ik moet nu al lachen om dat ragbakky van jullie!!
    Hahaha wat zijn jullie toch ok een stel.
    Laat me weten wanneer je kan skype ik ben volgende week gewoon weer op dins en don vrij en ben blij dat we in de zelfde tijdzone zitten.
    Hopen dat het internet wel wat meer mee zit want dat zou je reis een stuk makkelijker maken.
    Ik vraag me al af hoe het met je gaat en daar ben je....jeej!
    Hier komen de feestdagen er weer aan, heb er zin in. Lief wees voorzichtig want de dieren in het wild moet je niet aaien hé ;-) zegt deze moeder

    Love ya miss ya Kus voor Julian

  • 22 Oktober 2009 - 07:49

    Ellen:

    Wat een heerlijk verhaal! Succes met het zoeken naar een nieuwe baan en reis voorzichtig ;-)

  • 23 Oktober 2009 - 20:02

    10:

    Eindelijk weer een verhaal ben weer helemaal geinstalleerd op skype pat had er afgegooid.... Hoop je snel is te spreken.

    Ook nog een nieuwtje voor je Vanya kan lopen!!

    Kussies

  • 24 Oktober 2009 - 17:09

    Tessa:

    Hee lieve wilde backpackers van me!! Wat een heerlijk dagje weer! Is toch super gaaf dat je dat ook weer hebt meegemaakt, waanzinnig! Heb je al een beetje fatsoenlijk internet..... Tes wil skypen!!!

    Dikke kus voor jullie alletwee vanuit Montreal!

  • 26 Oktober 2009 - 16:24

    Manon:

    hey lieverd,

    wat een leuk verhaaltje :) enne ik kan niet wachten om naar je toe te komen! hoop dat het allemaal gaat lukken enzo...dikke kussen en hopelijk spreken we elkaar snel op skype

    best friends forevAr :)

  • 30 Oktober 2009 - 17:15

    Trudy:

    Je Polo is nog steeds niet verkocht dus............ ! Fijn dat je een visum hebt voor een jaar. Het scheelt een hoop geregel. Nog maar 7 weken en dan kan ik eindelijk met eigen ogen ervaren hoe leuk je het daar hebt.
    kussssssssss

  • 01 November 2009 - 16:31

    Tessa:

    Gewoon even zeggen dat ik je best mis, chica!!!!!

  • 02 November 2009 - 20:20

    Je Broer:

    Hey zusje! Klinkt weer super allemaal!!! We wachten alleen wel op foto's..... Ik heb van ma begrepen dat je huisjes hebt geregeld voor met de kerst! Super hoor ik kan echt niet wachten!!! Ola trouws ook niet! Volgens mij begint ze al een beetje zenuwachtig te worden ;-)
    Veel plezier daar! Groetjes aan Julek. Kus je broer!! En groetjes van Ola!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Rianne

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 39977

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 27 Augustus 2010

South africa

09 September 2008 - 21 April 2009

Azie 2008/2009

Landen bezocht: