Geluksmomentjes - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu Geluksmomentjes - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Rianne Huigen - WaarBenJij.nu

Geluksmomentjes

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 September 2009 | Zuid-Afrika, Durban

Hello....

On the road again..
eindelijk weer op reis!
Na weer lekker genoten te hebben van de Nederlandse Kaas, Haring, filet amirican, klompen en windmolens.. was eindlijk mijn backpackie weer ingepakt en kon ik weer bepakt en bezakt het vliegtuig in. Deze keer wat zwaarder bepakt als in Thailand.. maarja nu heb ik iemand die me kan helpen dragen!!!

ZUID- AFRIKA!!!

Ik ben in zo'n korte tijd al sprakeloos van het land!
wat is er al zo veel gebeurd dat ik niet weet wat ik moet vertellen of waar ik moet beginnen!!

Ik weet iniedergeval 1 ding!!
de vooroordelen over zuid- afrikanen zijn allemaal waar!

Hier gaat alles op de BRAAI..
ik ben hier nu iets langer dan een week.. en van de 10 dagen dat ik hier ben heb ik er 8 geBBQt... niet normaal!

Vanaf het moment dat ik hier aankwam was alles gelijk al hecties.. Ik werd hier gekeurd.. daar gekeurd.. hier weer gekeurd.. daar weer gekeurd! ik ben nog nooit aan zoveel mensen in zo'n korte tijd voorgesteld (alsof ik ooit al deze namen ga onthouden)!

Na een hoop gekeurd te worden.. werd het tijd om eindlijk is te gaan duiken..
en je raad het nooit.. de eerste duikschool dat we binnen lopen krijgen we gelijk een baan aan geboden.. vet relaxt dus!!!
we hebben daar toen gevraagt of we een week later konden beginnen zodat we nog wat tijd hadden om dingen te regelen.. daarom was vandaag pas mijn eerste werkdag.. echt super vet.

In de week die we dus hadden zijn we gaan camperen met de vader van Julian... in Sadwona bay en daar heb ik de mooiste dag van mijn leven gehad..

het was vroeg in de ochtend.. mijn oogjes zaten nog een beetje dicht, en mijn haren stonden nog rechtop vna het slapen... maarja alles voor een duik, dus hup in de wedsuit en de boot in!
nog een beetje versuft en verdwaast zat ik voor me uit te kijken toen de schipper ineens riep.. FLIPPER!!!
en ja daar was flipper de dolfijn met 19 vriendjes.. de boot werd stil gelegt en hop hop hop.. daar gingen alle duikers het water in..ZO VET ik heb gewoon gezwommen met 20 dolfijnen!

na een kwartierjte zwemmen was flipper het zat en riep ze vriendjes en weg waren ze.. dus wij hop hop hop de boot weer in!

een stukje verder riep de schipper weer KIJK FREE WILLY.. dus hup de vol gas met de boot naar de walvissen toe.. echt te vet een moeder walvis en haar kindje zagen we vanaf 10 meter afstand.. het baby walvisje leerde net ademen dus sprong steeds uit het water...

Na hier ook een kwartier naar gekeken te hebben moesten we echt verder naar de dive-site..

Dat was net een paradijsje onderwater..
de mooiste kleuren koraal..
de mooiste vissen..
de gekste wezens..
wat een duik uit duizenden..
Ik heb mijn eerste Guitar-shark gezien.. en Paperfish!!

Na deze duik kwam ik boven met een grijns van oor tot oor.. wat een dag in Sadwona.. dit kan niet beter toch..

MAAR HET KON TOCH BETER..
nadat we allemaal weer veilig op de boot zaten en we op weg waren naar de kust zagen we een...

WHALE- SHARK!!

ik ben nog nooit zo snel het water ingesprongen.. wat een enorm mooi, prachtig, geweldig beest.
Niet normaal.. ik heb er nog steeds geen woorden voor ZO GROOT.. hij was ongeveer 9 meter, en geloof me dat is echt enorm als je daarnaast ligt in het water!

Na dat we de boot op kwamen deed me mond pijn van het grijnzen!! onvoorstelbaar. dit allemaal in een dag!

en alsof het allemaal niet gekker kon..
5 minuten voordat we aan bij de kust waren.. Nog een WHALE- SHARK!

deze was iets kleiner een meter of 7, maar echt een prachtig beest.. dus wij hup weer het water in!

eenmaal terug aan land was ik sprakeloos.. dit allemaal in 1 duik!!
ik grijs gewoon weeer van oor tot oor nu ik het op schrijf!!

Deze middag zijn we met de hele grope waarmee we doken naar het natuurpark gegaan om na te genieten.. in dit park hebben we nijlpaarden en Krokodillen geizen..
Wat een dieren op zo'n dag!!

O MY GOD.... I LOVE SOUTH AFRICA


  • 07 September 2009 - 20:49

    Isabelle En Roy:

    JeeeeeeeeeeeeeeeeeZUS!!!! nou n daar heb jij geen woorden voor, maar wij dus al helemaal niet.......
    Echt ongelooflijk dit,
    South Africa, heeft je duidelijk verwelkomt!!
    Het is je echt gegunt, al zijn wij een kleine biekie jaloers!!!
    Liefde we missen je hier, waren net op de Volendammer kermis en je bent het gesprek van de dag, omdat we je allemaal zo missen!!
    1 ding weet ik zeker als we geld winnnen in VEGAS komen we zo snel mogelijk bij jullie BRAAIEN en DUIKEN!!!
    dikkkkkkeeee kus van ons
    p.s. we willen foto's!!!

  • 07 September 2009 - 20:50

    Isabelle En Roy:

    JAAAAAAAA er staan nu al foto's!!!

  • 08 September 2009 - 16:07

    Linda:

    Tjik!
    te vet gewoon!
    Snel een onderwatercamera aanschaffen!!!!! Je bent lekker aan het genieten en je hebt al een baan, prima geregeld!

    We volgen je verslagen dus blijven tikken!

    Greetz,
    Moeder Gans

  • 09 September 2009 - 07:17

    Kim:

    Babe wat te gek.
    Ik hoorde al niks van je en ik snap nu waarom.
    Veel te druk met op sponzen...Julian ook in zijn nopjes nu kan hij weer werken en is hij niet meer zo afhankelijk. Wat zal hij blij zijn. Dat kan ik me namelijk hele goed voorstellen. Ga zo door met dieren zien en ik ben blij dat je binnenkomer al werkelijk onvergetenlijk is.
    Keep on going...darling

  • 09 September 2009 - 12:52

    Sabrinaaaaa:

    dag mensjes,

    Wat bruuuuuuuuut! Dat allemaal in 1 dag, Wowwww.....
    Ben blij voor jullie, geniet maar lekker saampjes van 't prachtige Zuid Afrika. Heb net ff zitten googelen op Durban en het ziet er allemaal geweldig uit daarzo!

    XXX

  • 09 September 2009 - 12:54

    Sabrina:

    Btw. zitten daar ook great white sharks?

    Kijk je daar wel een beetje voor uit waaghalsje?

    xxx

  • 09 September 2009 - 15:41

    Judy En Mieke:

    wow!wow!wow!Ongelofelijk zeg! Wat vet! Zoveel mooie onderwaterdieren op 1 dag! South-Africa the bomb dus :)

    Veel plezier weer verder! Dikke kus!

  • 09 September 2009 - 18:09

    Marja:

    ik hoor het alweer je hebt weer genoeg te vertellen ,fijn hoor want ik hou wel van je verhalen en de fotos natuurlijk ,chicky was weer vol lof over schiphol met het uit zwaaie ik geloof dat er niet 1 kind is die zo vaak op het vliegveld heeft gestaan in haar jonge jaren als zij .nou meid geniet er maar weer lekker van en geniet van de liefde dikke kus mar en ad

  • 10 September 2009 - 08:54

    Sashanna:

    Je hebt gewoon in duik alle dieren gezien die nog op mijn lijstje staan!!!!!

    Zuid Afrika ik kom eraan.

    Dus zet die biertjes maar vast koud!

  • 11 September 2009 - 18:53

    10:

    wat gaaf!! Zit hier nu een beetje jaloers op je te wezen....

    Mis je lekkerding!

  • 11 September 2009 - 21:32

    Lebeest:

    Rianne kicke man!
    Klinkt heel goed, ik zoek nog een baan trouwens..... ;)
    Veel plezier
    Leon

  • 12 September 2009 - 12:52

    Anja:

    Wat een mooi verhaal!Fijn voor jullie dat jullie zo genieten.Leuk de foto's te zien,Julian met zijn Braai,weet dat hij lekker BBQ-en kan,zoals in het Vondelpark.
    Heb je gister ff gesproken,en weet van je visum,hoop dat het meevalt allemaal!
    Veel liefs en geniet lekker :-)

  • 12 September 2009 - 16:55

    Annekee:

    Wow Ri!!
    Wat klinkt dat allemaal waanzinnig!!!!!
    Ik blijf je volgens hier!!
    xxxxxxxxxxx

  • 14 September 2009 - 15:53

    Trudy:

    Heerlijk om weer al je belevenissen te lezen. Ik tel de weken af dan kunnen we het met eigen ogen zien. kussssssssss

  • 19 September 2009 - 14:40

    Willy:

    ja hoor zij wel he!!!!
    Verdorie, ik krijg gewoon heimwee als ik jou verhaal over afrika lees. Zal alvast beginnen met sparen, laat me maar eens weten wat het me zou kosten als ik een week of 3 jou kant op wil en een duikcursus wil volgen.
    Hoop gauw weer een verhaal van je te lezen.
    Geniet van je avontuur!
    Een hele dikke kus ook aan Julian.

  • 19 September 2009 - 14:49

    Nance:

    Super tof om te lezen weer Rianne!!! WOEHOEE!!!

    South Africa is moooii.. duik ze en w8 met smart weer op je volgende verhaal.. ;)

    Kus!

  • 20 September 2009 - 15:24

    Tessa:

    Lieverd!!!!!
    Wat waanzinnig weer allemaal!!! snel onderwater camera aanschaffen... wil het allemaal zien!!!
    Kijk uit naar het volgende verslag, geniet en een hele dikke zoen voor jullie!
    xx vanuit Montreal!

  • 23 September 2009 - 10:12

    Ellen Kieftenbeld:

    Hi! Wat een te gek verhaal! Omgelooflijk he dat er zo veel moois te zien is in zo'n korte tijd. En al gelijk werk ook! Gewoon daar een handeltje beginnen in Nederlandse kaas. Kun je voorlopig lekker blijven waar je bent... je komt hier alleen maar zwart bonte koeien en af en toe een schotse hooglander tegen als je een dolle dag hebt! Geniet ervan! X

  • 24 September 2009 - 08:27

    Sashanna:

    Ik vind het tijd voor je volgende verhaal :-)

  • 02 Oktober 2009 - 20:51

    Isabelle De Kip:

    Verhaaltje, verhaaltje, verhaaltje!

  • 11 Oktober 2009 - 17:50

    Dafne:

    hey rian

    leuk om te zien dat je het zo naar je zin heb:D wel jammer dat we niet meer konden afspreken maarja...
    echt gaaf dat je met walvishaaien heb gezwommen lijkt me echt super:p

    kus daf

  • 14 Oktober 2009 - 03:55

    Diana:

    Moppie!!!
    Wat leuk om te lezen dat je het zo fijn hebt!!!
    Geniet ervan!
    Sorry voor late reactie maar ben zelf ook op vakantie geweest.
    Vet grappig ik had laast een vrouw in mijn kapsalon en die kende gewoon Julian van de Nederlandse ambassade.Die vrouw uit Durban was daar ook voor een verblijfsvergunning ......effe serieus hoe klein is de wereld.Hoop je een x op skype te spreken!!!!

    Dikke kus

  • 15 Oktober 2009 - 17:56

    Conny:

    Wat lijkt me dat leuk wat jj nu aan het doen bent. Echt gaaf en mooi weer? Hier is het koud, had vandaag voor het eerst de verwarming aan. Geniet van dit prachtige land en alles wat je ziet. gr conny

  • 21 Oktober 2009 - 10:47

    Mieke En Judy:

    Sloompie!! Komt er nog een verhaal!!

  • 25 November 2009 - 23:50

    Panna:

    heej rianne echt een hele late reactie maar gelukkig ben je ook niet zo snel met je verhaaltjes dus het valt niet zo snel op haha maar je doet het lekker meid!! goed verhaal hoop dat je nog veel leuke avonturen gaat meemaken maar volgens mij is afrika daarvoor de beste plek!! genie ervan kuss vanuit vies gaar vochtig nedrland haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Rianne

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 2706
Totaal aantal bezoekers 39977

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 27 Augustus 2010

South africa

09 September 2008 - 21 April 2009

Azie 2008/2009

Landen bezocht: